Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Prikkende tong

Een vriendje van mijn zoon, 5 jaar, klaagt sinds een paar dagen bij het eten over een prikkende tong. Tomaat, een stukje ananas, zure yoghurt, stukjes appel, hij weigert het te eten omdat het pijn doet. De tong ziet er normaal uit, geen blaasjes of iets dergelijks.
Herkent iemand dit en zou het een allergie kunnen zijn die zich ineens manifesteert? Hij gebruikt overigens wel medicijnen tegen hooikoorts.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar-ank

mar-ank

01-07-2009 om 14:39

Ik ook

Ik heb allerlei allergieën, al van kinds af aan; hooikoorts, katten, honden, paarden, etc. Toen ik een paar jaar geleden bij de allergoloog terecht kwam en er een uitgebreide allergietest werd gedaan, bleek ik ook allergisch voor kiwi en tomaat. Dat was nieuw voor mij. Toen vertelde de allergoloog dat je dan vaak een beetje een prikkelend, kriebelend gevoel in je mond en lippen krijgt. En dat herkende ik meteen. Dat heb ik altijd al gehad. En ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde!
Het heeft mij er nooit van weerhouden kiwi's of tomaten te eten; integendeel, ik vind het geen naar gevoel, maar juist lekker!

koentje

koentje

01-07-2009 om 20:56

Mijn man

heeft dit ook; overigens niet bij yoghurt; wel bij verse ananas, net geschilde appel (niet als je hem even laat liggen)niet bij tomaat.
Bij hem zit de prikkeling/irritatie meer verder in de mond; de zijkanten langs zijn keel. Misschien kan dit jongetje dat nog niet goed aangeven, maar neem het zeker serieus!

koentje

koentje

01-07-2009 om 20:57

hij vindt het overigens een zeer onprettig gevoel!

Woutje

Woutje

01-07-2009 om 23:31 Topicstarter

Dokter geweest

Vandaag is het vriendje van mijn zoon naar de dokter geweest. Waarschijnlijk is het het gevolg van een kleine ontsteking in de mond, veroorzaakt door de hooikoortsmedicatie(?). Hij klaagde ook altijd wel over die medicatie, die vond hij vies. Nu krijgt hij andere tabletjes. Al het eten waar hij zo sterk op reageerde mag hij nu twee weken niet hebben, om zijn tong rust te geven en een eventuele reactie op de nieuwe medicatie af te wachten. Daarna met een klein stukje appel of iets dergelijks beginnen om te zien of er een allergische reactie volgt.
Bedankt voor jullie reacties!

Rembrand

Rembrand

02-07-2009 om 00:06

Is het geen schimmeltje?

Er staat me iets bij dat je van pufjes voor astma een schimmel in de mond kan krijgen. Heeft hij pufjes voor de hooikoorts ?
M.

Pijnnoten?

Tot een week of 2 na het eten van sommige pijnnoten of pesto waar ze in verwerkt zijn kun je dit ook hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.