Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sita

sita

17-06-2010 om 19:04

Puberdochter krentenbaard, heel sneu...

Zaterdag had mijn dochter een plekje boven de lip, nog niets bijzonders. dit weekend 3x uitvoering jazzballet, dus 3x make-up smeren over het hele gezicht. Maandag dachten we aan een koortslip, zalf gekocht, werd erger dus woensdag nd huisarts. En bleek een krentenbaard...nog nooit hier gehad,nooit aan gedacht. Ze weet ook niet hoe ze het gekregen heeft.
Nu fucidin antibioticum zalf sinds gisteren. Maar vandaag zijn er ook weer nieuwe plekjes en een blaar zag ik net. Hoe lang zal het duren voor de zalf werkt vraagt ze steeds. Ze lijdt er erg onder, erg onzeker (dit weekend ook net luizen weer ontdekt) en ze heeft hooikoorts. Erger kan haast niet als pubermeisje, ze vindt het zo vies...
Lijkt mij dat we morgen misschien wat resultaat mogen verwachten? Ik doe natuurlijk net alsof het wel meevalt, er zijn ergere dingen, maar ik leef toch wel met haar mee..
Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

17-06-2010 om 19:18

Ach wat sneu ja

en dan ook hooikoorts en luizen, dan zit je wel erg in de lappenmand.
Ik had vorig jaar krentenbaard tussen bovenlip en neus, dat zag er inderdaad heel vies uit. De fucidin creme werkte direct: het nattende ging direct weg en ook dat gelige. De eerste paar dagen werden het droge witte korsten. Nog een paar dagen later was het een rode vlek en dat rode heeft nog wel een dikke week aangehouden.
Mijn dochter, van wie ik het kreeg, had het op haar knie, borst en rug en bij haar werkte de creme minder snel. Ze had niet van die nattende plekken, misschien maakte dat uit. In elk geval heeft ze echt weken met de creme gesmeerd. Want elke keer kwam er weer een plekje direct naast het plekje wat dan bijna over was. Beetje ruim insmeren dus.
Mocht het bij je dochter steeds meer uitbreiden, snel terug naar de huisarts want daar kan je niet tegenop smeren: je krijgt dan een antibioticum drankje (tenminste dat kreeg mijn zoontje van toen 1,5, misschien krijgt je dochter wel pillen).

Succes,
rozenstruikje

sita

sita

17-06-2010 om 20:47

Nu ook nog onderhuids bobbeltje onder de kin?

Kwam ze net laten voelen..Kan dit iets van een opgezette klier zijn? Ik bel morgenochtend wel even met de huisarts, weet niet of dat er mee te maken heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.