Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

evy

evy

13-10-2008 om 10:46

Reflux blaasontsteking

Hallo,
Mijn dochter van 11 heeft een reflux van haar blaas naar haar nieren gehad. Na medicatie en plastherapie is het opgelost. Ze is 1 jaar klachtenvrij geweest en heeft onlangs weer blaasontsteking gehad.
We schrokken erg want die ene nier doet het na de reflux nog maar voor 27% en dat moet niet minder worden.
Ze slikt nu elke avond 1 cranberry pil en zo moet het goed gaan.
Iemand ervaring?
Groet Evy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-10-2008 om 13:37

Geen ervaring maar

heb je met huisarts overlegd over het nut van preventieve antibiotica?

evy

evy

13-10-2008 om 22:16 Topicstarter

Beste tinus

We zijn naar de kinderarts geweest met deze laatste blaasontsteking en zij houdt het bij een incident dus zijn cranberry pillen genoeg.
Mijn dochter is overigens nu een jaar onderhouds dosering vrij. M.a.w. ze heeft het wel medicatie gehad, een kleine 2 jaar.
Ik dacht wellicht naief dat dat hoofdstuk afgesloten was. Dat blaasontsteking tot het verleden behoorde maar misschien is dit haar zwakke plek of zoiets. Ik begrijp het niet zo waarom dit nu weer gebeurt (ik heb zelf nog nooit blaasontsteking gehad)
Het leek me wel prettig om eens met iemand te praten die er met zijn kind ook mee te maken heeft.
Hartelijk dank voor het meedenken en voor je reactie.
Groet Evy.

Kari1

Kari1

14-10-2008 om 07:58

Evy

"Ik begrijp het niet zo waarom dit nu weer gebeurt...We zijn naar de kinderarts geweest met deze laatste blaasontsteking en zij houdt het bij een incident dus zijn cranberry pillen genoeg."
Heb je een reden om aan het oordeel van je kinderarts te twijfelen? Bespreek dat dan. Je bent duidelijk nog niet gerustgesteld. Ook dat is iets om te bespreken met de kinderarts, die gaat er waarschijnlijk van uit dat je dat wél bent. Wat meer achtergrondinformatie over waarom ze denkt wat ze denkt kan helpen.
Kari

evy

evy

15-10-2008 om 13:28 Topicstarter

Okee

Kari je hebt gelijk ik ga nog maar eens terug.
Bedankt voor je reactie
Groet Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.