Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ribbels in nagels

Sinds een jaar of iets langer slik ik wat extra vit. B en daarvan heb ik nu prachtig haar en nagels (en huid). Heerlijk. Nooit eerder gehad. M'n haar is niet meer dof, breekt niet meer af, nagels idem.. huid voelt lekker.
Maar toch een vraagje: ik heb ribbels in m'n nagels, voelbaar, over de lengte, groeirichting en ik vroeg mij af of dat duidt op een tekort in iets. Het is verminderd maar het is er nog altijd. Gewoon een weet vraagje eigenlijk. Niet dat ik mij zorgen maak .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nagelriem

Als mijn nagelriemen beschadigd zijn, groeien mijn nagels ook rimpelig.

Mamvantwee

Mamvantwee

31-01-2011 om 13:17

Altijd gehad

Ik heb altijd ribbels in mijn nagels, mijn moeder ook. Nadeel is dat er ook sneller een scheur in de lengterichting ontstaat bij mij. Je kunt de ribbels opvullen met een speciaal smeerseltje (bij de drogist) of bijvijlen als je dikke nagels hebt...dat doe ik dus niet ivm kans op scheuren dus.

Volgens mij heb ik nergens tekort aan trouwens.

groet, mamvantwee

Puck

Puck

31-01-2011 om 13:36

Vorm nagelbed

Ribbels in de lengte van je nagels hebben toch ook te maken met de vorm van je nagelbed? Is dat oneffen dan krijg je die ribbels ook in je nagels. Volgens mij zijn lengteribbels geen aanwijzing voor "iets" maar KUNNEN ribbels in de breedte van je nagels wel een aanwijzing zijn voor tekorten of andere dingen.

Ineke P.

Ineke P.

01-02-2011 om 13:51

Kan

het kan (hoeft niet) een gevolg zijn voor een slecht werkende schildklier.

Philou

Philou

02-02-2011 om 11:20 Topicstarter

Bedankt

Geen ontstekingen in nagelbed en ook geen vreemde vorm (bij mijn weten) maar wel voorheen problemen gehad met schildklier! En ik ben de laatste tijd wel moe "Goed' horen dat anderen er ook last van hebben zonder ergens last van te hebben. Ga het toch maar eens bespreken met huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.