Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Angie

Angie

27-10-2010 om 22:55

Schildklierpunctie

Vorige week vond ik ineens dat mijn slikprobleemen/keelpijn wel erg lang duurden, dus naar de dokter. Die stuurde door voor een echo van mijn schildklier, die al jaren traag werkt. En vandaag uitslag: ik moet terugkomen voor een puntie van twee nodules, waarvan ik niet weet of ze vloeistof bevatten of weefsel.

Wie weet wat ik kan verwachten tijdens de punctie? Pijn, hoe lang, napijn of andere klachten? OP dit moment denk ik dat mijn schildklier weer wat trager werkt. Kan dat nog erger worden door de punctie?

Groetjes,

Angie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jerseygirl

Jerseygirl

29-10-2010 om 17:52

Punctie en wilson

Hoi Angie.

Ook ik kamp nu al een hele tijd met een langzaam werkende schildklier. En om het nog wat lastiger te maken: mijn bloedwaarden zijn laag-normaal. ik heb dus wel een hele rits symptomen en ik reageer goed op T3 medicijnen maar 'officieel' ben ik niet hypothyroid. Ik heb een lage hartslag en een lage lichaamstemperatuur. Men noemt dit Wilson low temperature syndrome.
Na wat aandringen heeft mijn dokter mij ook voor een scan gestuurd en daaruit bleek dat ik ook 2 nodules had. Een maand of 2 terug hebben ze daar een punctie op uitgevoerd.
Nu is dat wat persoonlijk heb ik gelezen en het ligt ook wel een beetje aan de persoon die de punctie doet maar ik heb vrijwel geen last gehad. Ook tijdens de ingreep voelde ik vrijwel niet. De verdovingsprikjes waren iets gevoelig maar verder viel het me enorm mee. De plek is wat gevoelig voor een paar dagen maar niet bijzonder.
Vervelend was wel dat ze me geen uitslag konden geven. Niet voldoende cellen om wat te kunnen zeggen :-s
Januari moet ik weer terug voor een volgende scan en punctie.

Heb jij verder hypo symptomen? De vermoeidheid was bij mij het grootste probleem. Mijn hemel wat was ik lamlendig. Ook veel last van gewrichtsklachten.
Met Wilson Low Body Temperature Syndrome neem je geleidelijk een hogere dosis T3 en na een week of 2 bouw je dat weer af. Over het algemeen heb je een aantal cycles nodig voordat je lichaam het zelf weer over neemt. Hoop ik.... Ik ben net weer gestart. Een week na het afbouwen kwamen mijn klachten weer in alle hevigheid terug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.