Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nachtuil

Nachtuil

20-10-2008 om 04:15

Slecht slapen

Het is midden in de nacht en voor de zoveelste keer klaarwakker!
Sinds een jaar heb ik regelmatig problemen met doorslapen. Het is in de loop van het jaar ook steeds erger geworden. Ik slaap 's avonds altijd gewoon in, maar zo'n 3 of 4 nachten per week word ik na 2 uurtjes slapen wakker en blijf dat uren lang.
Ik drink geen koffie meer na de lunch en sport, ik ben niet gespannen en maak me niet ergens in het bijzonder zorgen om. Midden in de nacht computeren is natuurlijk niet goed, maar dat doe ik zelden :-) Meestal sta ik op om warme melk te drinken, maar echt helpen doet dat niet. Ik heb de slaap overigens wel nodig, want ik ben dan overdag moe en suffig. Het lijkt erop of mijn bioritme wat verstoort is, maar wat valt daaraan te doen?

wakkertje

wakkertje

20-10-2008 om 10:11

Nachtuil

Ik heb niet echt hetzelfde maar snap je probleem.Mijn probleem is dat ik gewoon niet moe word,ik kan rustig tot half drie beneden zitten en dan uit 'plicht' naar bed gaan omdat je natuurlijk wel moet slapen:-)
Het gekke is ook dat ik overdag ook niet moe ben.En doordeweeks als de jongens naar school moeten sta ik om kwart over zeven weer uitgeslapen naast mijn bed.

Maar ga ik dan eens vroeg naar bed (uurtje of elf) dan slaap ik uuuuren later in zodat ik beter weer laat naar bed kan.

Mijn man vindt dat ik naar de dokter moet maar ja wat zou die er aan moeten doen??? Me een klap met een moker komen geven 's avonds??

Ik heb dus ook duidelijk een verstoord bio-ritme,al heb ik daar dus absoluut geen last van..maar normaal is het niet:-s

Ik twijfel echt of ik de dokter daar wel voor kan bellen...???

Jacoline29

Jacoline29

20-10-2008 om 11:17

Nachtuiltje,wat je kan proberen

is valdisper nacht,1 uurtje voordat je naar bed gaat.Dit bevorderd een natuurlijke nachtrust,er zit geen fabrieksspul in,maar is op basis van Hop en valeriaan.Bij mij werkt dat erg goed.Kost ong 8E,te koop bij kruidvat,etos ed.Ik heb altijd het merk vemedia,het is een blauw met oranje doosje.Je mag 2 a 3 tabletten voor het slapen gaan,maar ik had er altijd al aan 1 genoeg.
succes en sterkte

Jose van Polanen

Jose van Polanen

20-10-2008 om 21:03

Rijtje tips

Nachtuiltje, er is een vaste rij dingen die wordt aangeraden tegen dat nachtelijk wakker zijn. Je zou moeten uitproberen wat het beste helpt. Een aantal doe je al zoals sporten. Verder wordt aangeraden: later naar bed 's avonds, direct uit bed als je snachts wakker bent half uurtje wat leuks doen en weer erin, overdag zorgen voor voldoende daglicht op je bol dus voldoende buiten zijn, geen alcohol 's avonds want daar slaap je leuk op in maar niet op door. Mij helpt ook nogal eens mijn mp3speler in de oren doen en zachtjes aan op of praatradio of een ontspanningsoefening. Dan slaap ik in een aantal gevallen zo weer in.
Succes,

Inge M

Inge M

20-10-2008 om 22:19

Melatonine

Bij mij hielp melatonine.
Die nam ik in zodra ik wakker werd snachts. Het helpt om binnen een half uur of zo weer rustig te worden, in slaap te willen vallen. Ook als ik daarna niet in slaap viel, was ik toch een stuk relaxter. Anders bleven mijn gedachten malen, ook al ging het helemaal nergens over.
De melatonine heb ik een week of zo genomen. Aan het eind van die week werd ik elke nacht weer wat later wakker. Nu zit ik op de normale doordeweekse tijd en is de melatonine niet meer nodig.
Oja, als je het uitprobeert, dan moet je het dus niet innemen voordat je naar bed gaat. Wel zodra je wakker wordt. En 1 0,1 mg tabletje van dit spul doet niets. Je hebt al snel 1 mg nodig.

ayla

ayla

21-10-2008 om 11:36

Wat ook kan

is een aantal saaie luisterboeken op je mp 3 zetten, dat doet manlief, vind hij echt rustgevend en slaapverwekkend.

geen alcohol idd, ik slaap er ook slechter door.

Rondje wandelen voor het slapen gaan helpt mij echt.

Yogaoefeningen doen of ontspanningsoefingen.

en de ultieme tip van mijn voormalig psych: als je wakker wordt en je kunt niet meer slapen, ga iets doen waar je een vreselijke aan hebt, strijken, de keukenkastjes poetsen. Hierdoor krijgen je hersenen een seintje dat er geen beloning meer is als je opstaat en zul je snel weer doorslapen. Ik heb het nooit geprobeert, kon wel leukere dingen verzinnen dan 's nachts de strijk te doen maar ik ben wel benieuwd of het helpt;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.