Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slecht slapen - op het randje - hoe kom ik daar vanaf?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

26-07-2010 om 15:31

Da's gebeurd. Zo op het oog was alles eruit, dus dat is ook alvast een prettig idee. Het ziet er nu afschuwelijk uit, maar dat trekt in een paar maanden redelijk bij weet ik inmiddels. Kalmeringsmiddelen doe ik ook nooit aan, ik ben heel kalm van nature, maar geslapen heb ik ook niet, meeluisteren is leuker. Het hechten was een flinke puzzel.
Ik had jouw bibliotheekvestiging al op het oog, dat is vanaf hier niet ver weg. Maar ik ben bij 'mijn' vestiging wel erg verwend geraakt, het is echt mijn wekelijkse uitje.
Nou, even niets doen maar eerst. Van zo'n operatie word ik toch een beetje hyper na afloop

Bastet

Bastet

26-07-2010 om 18:55

Yta

Sterkte,ik wens je een snel herstel.
Groetjes,bastet

rodebeuk

rodebeuk

26-07-2010 om 19:13 Topicstarter

Verwend

blij dat je weer terug bent Yta. Zo'n operatie is altijd op zijn best het einde van een feestje. Zo noemde een kennis van mij dat, die vond dat een goede beschrijving van wat die cellen daarbinnen bij hem uitspoken. Op andermans kosten een feestje vieren. Dat moest maar eens afgelopen zijn.

Gisteren had ik nog uitgebreid mijn broer aan de lijn, nou, dan piep je wel even anders. Hij was bij de bieb geweest waar ik heenging voordat jouw topbieb mijn nieuwe secondbestbied werd. Ik mis hem zeven jaar later nog steeds, de OBA. Ze hebben daar zo veel keus, ik heb echt in mijn zieke jaren hele kasten uitgelezen over bepaalde onderwerpen. In U hebben ze bijvoorbeeld geen boeken over geschiedenis van Duitsland in het Duits of over de geschiedenis van F in het F of over die van de UK in het E. Echt heel irritant.

Ik zit te denken of ik de moeite moet doen om bij de UB te gaan lenen.
Anyway, dat filiaal met die lift en alles op één verdieping heeft vaak wel genoeg om een keer tien boeken uit te kiezen. Het wisselt ook regelmatig.
Verder ben ik wel erg te spreken over de computermogelijkheden, misschien moet je toch een keer gaan neuzen in die verschrikkelijke aquabrowser en dan de hele bubs kosteloos reserveren. Als je dan allemaal boeken reserveert die er zijn kan een puberella zo de volgende dag de hele berg afhalen. Gratis, omdat reserveren uit het eigen filiaal tegenwoordig gratis is. Alleen, dan mis je weer dan neuzen in die kasten... hmmm....

Beterschap he.

rodebeuk

rodebeuk

31-07-2010 om 10:10 Topicstarter

Beuk slaapt weer beter/ yta beterschap

Ik heb het maar als een teken genomen. Zo van boem is ho. Geaccepteerd.

Het moeilijkst vind ik te verkroppen dat ik eigenlijk niet vaker dan 1 keer in de week bij mijn moeder kan zijn nu. Dat voelt zo onnatuurlijk. Ik troost me met de gedachte dat over 2 weken de vakantie is afgelopen, en dan heb ik weer meer lucht.

Verder wekken de kinderen me nu met enge dromen en plasgedoe, maar het lukt me deze week om weer verder te slapen of te doezelen. Dus het ergste randje is er weer vanaf. Benieuwd hoe de vakantie gaat.!

Oh ja, en ik ben snipverkouden geworden. Zie ik ook maar als een teken .

Eigenlijk schrijf ik vooral omdat het een combidraadje is geworden en ik wil Yta bij iedere gelegenheid nog even beterschap en toitoitoi wensen.

Shifra

Shifra

31-07-2010 om 11:48

Lees net dit draadje pas

nadat ik in draadje in relaties over vieze schoonmoederstreken reageerde. Wat een moeilijke tijd voor jou Rode Beuk en ook voor jou Yta.
Ik heb zelf de ervaring dat ik s ochtends vroeg wakker kan worden, klaar wakker, en niet verder kan slapen, als ik overdag te veel onder spanning sta en te veel met anderen bezig moet zijn en waardoor ik te weinig aan mezelf en mijn eigen gevoelens kan toekomen.
Dan kan ik me heel helder voelen zo vroeg in de ochtend in bed.Rustig ook, niet piekerend maar wel allert.
Ik vroeg me af of dit is wat je voelt rode beuk.
Wat mij daarbij hielp was vroeger naar bed gaan, alvast meer bijtanken vroeg in de avond dus met een leuk boekje lezen of al snel in slaap vallen. En wat me ook hielp is overdag een rustuurtje nemen als dat kan. Plat liggen, doezelen. En verder vooral ook benoemen naar je omgeving dat je moe bent. Niet zeuren, maar het wel laten weten aan anderen, zodat ze je wat kunnen ontlasten van praktische regelzaken. Dus kortom; er naar anderen voor uit komen dat je moe bent en het veel te behappen is op dit moment. (vond ik altijd heel moeilijk zelf, ik moest altijd alles maar aankunnen.)
groet van Shifra

Yta Chalne

Yta Chalne

31-07-2010 om 17:55

Wakende beuk

Dat lijkt me vreselijk. Om ergens een grens te moeten stellen waar je liever elke dag even naast je moeder kon staan. Wel fijn dat je beter slaapt, je lichaam past zich op alles aan, op het bizarre af.

Ik heb bij nader inzien bedacht dat ik vorige week nog best lekker sliep Maar ik heb steeds leuk bezoek, mooie bloemen en lekkere dropjes (oldtimers anijsegeltjes en Sneker zoethoudertjes), dat maakt veel goed

rodebeuk

rodebeuk

31-07-2010 om 18:06 Topicstarter

Ja die dropsite

ontzettend ongelofelijk Yta. http://nederdropje.blogspot.com/
Die bewaar ik voor na de vakantie. Ik zet hem hier even neer zodat mensen zich niet buitengesloten voelen.

Ik ben net bij de kapper geweest en die begreep me... stelde een paar invoelende vragen. Daar knap ik dan ook weer heel erg van op. Ik kon niet naar mijn vaste kapper in A'dam dus ik heb gewoon uitgelegd waarom ik me hier liet knippen. Ze reageerde ontzettend leuk. (Stiekum twijfel ik dan weer aan mezelf waarom ik dat begrip nodig heb...)

Hoe doe jij dat nou kwa slaap, knap je dan overdag nog een uiltje ergens tussendoor? Of wordt dat teniet gedaan door de kleuterpolitie? Knapuiltje, lijkt wel de naam van een dropje.

En je moet natuurlijk braaf je pijnstillerniveau hooghouden, neem ik aan? Mgoed, als je daar niet doorheen slaapt helpt dat ook nix. Ik ben na een nogal pijnlijke operatie gebeld door een anaesthesist en die reageerde nogal geërgerd toen hij hoorde hoeveel pijn ik nog had gehad. Dat was echt niet de bedoeling, hij vond dat ik niet goed geholpen/geïnstrueerd was. Ik had toen maximaal paracetamol en diclofenac samen. Voelt wat te privé om te vragen wat jij nu slikt.

En mijn moeder, die heeft zelf al zo vaak gezegd dat ik weg moest gaan, dat ik naar de kinderen moest gaan... de laatste weken zei ze dat minder, omdat ze wist dat ik zorgverlof had misschien. En de allerlaatste keer wilde ze dat ik meer tijd aan mijn vader besteedde. Hij heeft het erg moeilijk en dan heeft zij daar ook last van. Ze vroeg ook of ik hem niet kon bellen maar dan ben ik zo een uur verder en helemaal uitgeloogd. Als ik daar ben kan ik wat doen, dat werkt beter.

Morgen gaan we weg!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.