Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mammavan2meiden

mammavan2meiden

29-05-2009 om 18:39

Slechthorendheid in de familie

Hallo allemaal,
Ben benieuwd of er hier ook lotgenoten zijn...
Vanmiddag is bevestigd wat ik al lang weet; ik hoor niet goed. Het is een erfelijk bepaalde vorm. Ook jongste (6 jr) heeft hetzelfde en we hebben ongeveer hetzelfde gehoor verlies (35 db per oor).
Niks aan te doen behalve een gehoorapparaat. Dat is niet per direct nodig maaaar zit er wel aan te komen. In ieder geval voor mij. Tja. Heb ik er last van. Hmmm vaak wel, vooral op mijn werk. Ik werk als consultant en heb veel vergaderingen en gesprekken.
Was benieuwd of er hier ouders met hetzelfde zijn.
Groet, Berber

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

29-05-2009 om 22:33

Goede bekende

Een goede bekende van ons is ook erfelijk belast met slechthorendheid. Ze heeft gehoorapparaten, gebruikt ringleidingen en heeft een slechthorende telefoon. Lastig praten in gezelschap. Een op een gaat prima.

Haar zoon heeft het zelfde en zijn zoon ook weer. Haar andere kind heeft het niet en diens kids ook niet. Het is lastig, ook voor haar kleinzoon die op een normale middelbare school zit. En zij baalt dat zij er de oorzaak van is dat hij slechthorend is. Maarja...het is gelukkig geen onoverkomelijkheid en ze hebben alle 3 reuze lol in het leven, een goede job, vrienden, sport, etc...

M@

Hillary

Hillary

30-05-2009 om 10:00

Ook denk ik