Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mammavan2meiden

mammavan2meiden

29-05-2009 om 18:39

Slechthorendheid in de familie

Hallo allemaal,
Ben benieuwd of er hier ook lotgenoten zijn...
Vanmiddag is bevestigd wat ik al lang weet; ik hoor niet goed. Het is een erfelijk bepaalde vorm. Ook jongste (6 jr) heeft hetzelfde en we hebben ongeveer hetzelfde gehoor verlies (35 db per oor).
Niks aan te doen behalve een gehoorapparaat. Dat is niet per direct nodig maaaar zit er wel aan te komen. In ieder geval voor mij. Tja. Heb ik er last van. Hmmm vaak wel, vooral op mijn werk. Ik werk als consultant en heb veel vergaderingen en gesprekken.
Was benieuwd of er hier ouders met hetzelfde zijn.
Groet, Berber

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

29-05-2009 om 22:33

Goede bekende

Een goede bekende van ons is ook erfelijk belast met slechthorendheid. Ze heeft gehoorapparaten, gebruikt ringleidingen en heeft een slechthorende telefoon. Lastig praten in gezelschap. Een op een gaat prima.

Haar zoon heeft het zelfde en zijn zoon ook weer. Haar andere kind heeft het niet en diens kids ook niet. Het is lastig, ook voor haar kleinzoon die op een normale middelbare school zit. En zij baalt dat zij er de oorzaak van is dat hij slechthorend is. Maarja...het is gelukkig geen onoverkomelijkheid en ze hebben alle 3 reuze lol in het leven, een goede job, vrienden, sport, etc...

M@

Hillary

Hillary

30-05-2009 om 10:00

Ook denk ik

Had eigenlijk vorige maand voor controle gemoeten. Volgens mij was het bij mij 20 dB verlies 3 jaar geleden en ik moest na 3 jaar terug komen. Weet eigenlijk zeker dat het nu meer is, maar zolang ik niet ga is dat niet officieel he. Merk het vooral op een feestje of een etentje, eigenlijk heb je er vaak niet zo gek veel aan, omdat je niet echt mee kunt praten. Vooral ook lastig als iemand onverwacht iets vraagt. Ze moeten echt eerst je aandacht vragen. Vraagt de bakker iets en het meest voor de hand liggende is dat ze vraagt: "anders nog iets?", dus ik gok op: "nee dank u". Blijkt er iets geheel anders gevraagd te zijn. Mijn vader heeft het ook, maar weet niet of het erfelijk is. Als kind heb ik wel altijd veel oorontstekingen gehad en nu nog regelmatig. Ben nooit zo'n discotheken-type geweest, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Hier ook

erfelijk belast. Mijn vader is aan 1 oor zo goed als doof en het andere oor is nog voor 40 % belastbaar. Zijn vader had ook doofheid. Ik hoor voor ongeveer 80% en de hoge tonen zijn geen favoriet. Die mijd ik liever.
Mijn jongste zoon heeft hoort de hoge tonen juist bijna niet en krijgt daarvoor binnenkort een gehoorapparaat (is nu ruim 1).

Urslau

mammavan2meiden

mammavan2meiden

07-06-2009 om 22:07

Ooooh niet alleen slechthorend maar ook vergeetachtig

Dank voor jullie reacties. Beetje laat he. Heb blijkbaar ook last van vergeetachtigheid, kijk nu pas weer naar "mijn" draadje. Groet, Berber

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.