Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-09-2011 om 17:12

Spoed, probleem met gaatje oorbel van dochter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

16-09-2011 om 15:13

Gelukkig

Fijn dat ze haar gaatje niet hoeft laten dichtgroeien! Hopelijk geneest het snel en heeft ze er niet teveel last van...

En Irene, misschien is het bij mij toch ook toeval. Ik vond het alleen zo opvallend dat ik -ongeveer- om de maand een ontstoken oor heb, en er zijn maar weinig andere dingen waar mijn lijf normaal zo regelmatig mee is

Moontje

Moontje

17-09-2011 om 22:07

Kan gebeuren!

Ik heb al sinds mijn 8e gaatjes en heb als kind (ik ben nu 45) ook een maal een flink abces in één oorbellen-gaatje gehad.
Het is een kwestie van pech, en i.d.d. vieze handen is natuurlijk een potentieel gevaar bij gaatjes die er nog niet zo lang zitten.
Met enige regelmaat een druppeltje sterilon, maar niet elke dag of vaak want dan blijven de gaatjes te vochtig. En verder kinderen leren regelmatig hun handen te wassen, dit helpt ook het beste tegen verkouden worden.

Alcohol

Toen ik een jaar of 20 geleden gaatjes liet prikken werd aangeraden dagelijks te ontsmetten met alcohol. Na een poos had ik twee rauwe biefstukjes ipv oorlellen. Gestopt met deppen met alcohol en binnen 2 dagen waren mijn oren weer genezen! Ik kan blijkbaar niet tegen alcohol op mijn huid. Drinken is geen probleem!
Zou je ook overgevoelig voor sterilon kunnen zijn?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Goud

Dochterlief heeft bijna 4 jaar lang probleemloos gouden oorbellen in gehad, dag en nacht, ze gingen nooit uit. Half jaar geleden wilde ze ze opeen uit en heeft ze ze sporadisch gedragen. 2 weken geleden wilde ze opeens weer oorbellen in: dikke lellen, volledig ontstoken, dus weer uit en smeren met teatreezalf.
Ik denk dat het bij haar toch allergie was, ze heeft een nikkelallergie en de nieuwe oorbellen (cadeautje) bleken verguld te zijn. Verguldsel is er helemaal afgezweerd (afgezworen?), nu maar weer even rust en dan weer met goed goud 9we hebben gelukkig 23 kt liggen) opnieuw proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.