Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

29-03-2009 om 17:30

Sporten met peesontsteking

Vanmorgen ben ik voor het eerst in 2 jaar gaan skiën (ja, ik weet het, het is lente). Maar aan mijn knieën heb ik last van chronische peesontstekingen.
Is het dan wel snugger om te skiën? Of kan ik er beter van die kniedingessen omheen dragen, of juist niet? Of maakt het gewoon geen klap uit wat ik doe met mijn peesontstekingen?
Na het skiën voelde ik 1 knie behoorlijk, maar dat is nu al over trouwens.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voorzichtig

zou ik zijn. Ik ben zelf sportinstructrice en kom dus regelmatig mensen met blessures tegen. Ons advies is dan om de blessure middels andere bewegingen e.d. zo min mogelijk te belasten en pijn betekent sowieso stoppen. Wat jou betreft, ik zou geen bandages e.d. dragen want dan voel je vaak minder pijn en kan de schade die je jezelf toebrengt des te groter zijn. Wat het skiën betreft, als er 1 sport belastend is voor je knieën dan is het deze wel. Dus mijn advies, raadpleeg een dokter of fysiotherapeut en anders beter niet skiën. Ook geen preventieve pijnstillers, zelfde verhaal als bij de bandages. Hopelijk valt het mee en kun je toch nog lekker skiën.

Guinevere

Guinevere

30-03-2009 om 20:09

Ontzien of niet ontzien

Dank je voor je reactie, Pilsje. De reden voor mijn vraag was dat er volgens mij nogal wat verschillende inzichten zijn op dit gebied. Zo mag een collega met peesontstekingen aan zijn elleboog er lekker mee tennissen.
Mijn ontsteking komt niet door overbelasting, maar door reuma, zou dat nog verschil maken? Pijnstillers slik ik trouwens toch wel, anders kan ik zelfs niet eens lopen.
OK, geen bandages dus en skiën is idd belastend voor de knieën. Misschien volgende keer mijn snowboard maar weer proberen, en niet langer dan een uurtje. En bij het volgende bezoek aan het zkh aan mijn reumatoloog vragen, maar dat is pas over een paar maanden.

Guinevere

Guinevere

03-04-2009 om 18:06

Geheel toevallig meer ervaringen of ideeen?

Is er nog iemand die ervaring heeft met peesontsteking en sporten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.