Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gerdina

Gerdina

29-09-2008 om 16:40

Spruw? mieke of tirza

Vanochtend ben ik naar de huisarts geweest omdat ik denk dat mijn zoontje (3,5 week) en ik spruw hebben. We hebben de volgende klachten:
zoon: "lastig doen met aanhappen", tussendoor ook half loslaten (soort klakgeluid maakt hij daarbij) en ik vind dat hij een lichte aanslag op zijn tong heeft.
ik: pijnlijke borsten en tepels, ook tussen de voedingen door. Het is een branderig gevoel.
De huisarts geloofde het niet zo. Hij vond dat zoontje dan witte plekken in de wangzak moest hebben, anders was het geen spruw.
Ik heb dan wel Miconazol-creme gekregen, wat ik na elke voeding op de tepel moet smeren. Ik heb het gevoel dat hij dit meer gaf in het kader van: dan is mevrouw ook weer tevreden.
Wat denken jullie? Ik snap dat het vanaf een afstand lastig is een diagnose te stellen, maar ik denk zelf nog steeds dat we allebei spruw hebben.
En is miconazol een goede creme om het te behandelen? En heeft dit veel zin als mijn zoontje niet behandeld wordt?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gerdina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

29-09-2008 om 23:33

Alles wat

Mieke schrijft en het volgende: je zult als het spruw is en je het op de juiste manier behandelt, vrij snel van je klachten af zijn. Dat is eigenlijk de beste manier om te weten of het spruw was Als je na 1-2 weken nog geen verbetering merkt, moet je je nog eens even melden, dan kun je misschien nog een ander middel proberen. Borstvoedingorganisatie LLL heeft een uitgebreide brochure over spruw, tegen betaling te downloaden: http://www.lalecheleague.nl/Brochures-basisinformatie-PDF-bestand/View-all-products.html

Tirza

Gerdina

Gerdina

30-09-2008 om 14:02

Dames bedankt

Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en de dokter gebeld (ik ben normaal niet zo assertief) en nu had ik onze eigen huisarts en die heeft nu wel een recept voorgeschreven voor onze zoon.
Ik ben blij om te horen dat het met 1-2 weken al beter moet gaan, want het is nu geen feest dat voeden.
De dokter zei gisteren trouwens dat ik iedere keer voor de voeding de creme weer van mijn tepels af moet wassen. Is dat ook echt nodig? Vooral 's nachts vind ik dat niet zo handig. Maar goed als dat beter is, zal ik dat braaf doen.
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden, het heeft me ook net dat extra duwtje gegeven om toch te bellen vandaag.
Groet,
Gerdina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.