Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tube

tube

14-02-2012 om 20:37

Stijve nek?

Onze dochter stond vanmorgen ineens gillend in de badkamer. Vanuit het niets voelde ze iets knappen en deed het bewegen van haar hoofd erg zeer.

Ik heb een warme pakking in haar nek gedaan met een theedoek om het vast te zetten. Op school heeft ze nog wel een paar keer gehuild, ze heeft er last van.

Vanavond ben ik met haar in bad gegaan om zo te proberen de spieren wat soepeler te maken door het warme water. Maar ik vraag me af of het geholpen heeft.

Aan een kant doet heel zeer.
Nu mijn vraag: wat is de snelste manier om hier vanaf te komen? Iemand tips?

Dit is knap lastig.

Gaat het knappen in haar nek ook weer weg?

Gr tube

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

15-02-2012 om 09:30

Masseren

Ik ken dat wel, opeens schiet het hup, zo in je nek. Hier helpt direct masseren. Eigenlijk is dat het enige dat bij mij helpt, want dan krijgt de spier de kans niet om stijf te worden. Daar is het nu wat laat voor, maar masseren kan natuurlijk nooit kwaad. Een pijnstiller nemen is ook wel een goed idee, met een pijnlijke nek ga je raar bewegen en daar knapt het sowieso niet van op, een pijnstiller kan dat voorkomen. En draag een lekkere coltrui.

tube

tube

15-02-2012 om 13:09

Nog niet over

Sterker nog, het is erger geworden.

Ik ben gisteren met haar in bad gegaan, licht gemasseerd en zachtjes het hoof bewogen tot hoever zij het aan gaf.

Ze kon wel naar links kijken maar niet naar rechts.

Vanmorgen kon ze ook niet naar links kijken. De pijn is erger geworden. Ze heeft er hoofdpijn van.
Ze heeft een sjaal om zodat haar nek lekker warm blijft. Paracetamol doet tot op heden niets maar we blijven dat toch maar erbij doen.

Het zal vast een spier zijn. Maar wat ik niet lekker heb zitten is dat ze het ene moment niets had en het andere moment voelt/hoort kraken en vervolgens een pijn scheut krijgt. Bij het draaien van haar hoofd voelt ze het nog steeds kraken. Brrrrr.

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Mocht het een stuk beter gaan dan zeg ik die wel af.

Groetjes en bedankt voor je reactie.

Tube

Guinevere

Guinevere

15-02-2012 om 20:26

Vervelend

Wel heftig, en dat naar aanleiding van een beweging. Ik merk wel dat ik zelf minder last van dergelijke dingen heb als ik mijn nekspieren regelmatig (preventief) oprek.
Nou, ik hoop maar dat het meevalt bij je dochter. Een professionele masseur heeft mij nog eens "gered" toen het een keer heel erg was na een verkeersongeval. Men, wat een pijn deed het toen, na behandeling zag ik pas weer een lichtpuntje.

Nekspit

Ik herken niet echt het krakende geluid maar wel de plotselinge pijn die steeds erger wordt. Bij mij bleek het nekspit te zijn. Na enkele dagen rust, warme kruikjes en paracetamol ging het toen bij mij weer beter.

tube

tube

16-02-2012 om 13:24

Nooit van gehoord

Nekspit? Nog nooit van gehoord. Maar het verbaasd me niets dat dat pijn doet.

Vandaag bij de huisarts geweest. Hij zegt dat er waarschijnlijk iets even verkeerd is geschoten (lekker idee) en dat geeft een pijnlijke reactie.

Omdat we paracetamol hebben geprobeerd en niet helpt, gaan we nu over op ibuprofen. Aangezien ze nog maar net 10 is en een 25 kilo, doen we gewoon 2 per dag. Er is volgens de apotheek geen lagere dosering te krijgen. Het drankje dat hij voorgeschreven had hadden ze niet.

We gaan dit gewoon proberen. Deze week is het zwemmen (doet ze zo'n 3-4 keer per week) even in de kast gezet. Eerst maar even de nek weer normaal draaiende krijgen.

Balen voor haar maar het is niet anders. Ze was wel blij dat ze niet mee hoefde te doen met gym, hihi. Lekker even gebruik van maken.

Gr. Tube

Tube

Ik had er ook nooit van gehoord. Alleen van spit in de rug. Het was pijnlijk,maar na een week ging het weer een stuk beter. Ik moest niet rekken en strekken met mijn nek, maar juist rust en warmte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.