Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stijfkop

Stijfkop

08-05-2009 om 14:42

Stijve onderrug

Ik ben vanmorgen bij de fysio geweest. Ik heb een stijve onderrug waardoor mijn spieren veel te verduren krijgen en overbelast raken. Ik krijg oefeningen hiervoor. Heeft een van jullie hier ervaring mee en misschien tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

08-05-2009 om 20:48

Bewegen

Ik had ook een periode met veel onderrugklachten. Dank zij zwangerschappen, veel zittend werk en weinig sporten. Ben toen wat gaan hardlopen en ook op de sportschool op de crosstrainer. Toen was de rug zo weer los. Dus als je het kunt opbrengen zou ik een paar keer per week een stukje hardlopen. Je bent zo uit en thuis en het kost niks.

Succes,

M@

Niet teveel zitten

en in beweging blijven. Loop vaker een stukje om.

Als je een baan hebt waarbij je veel zit, let dan goed op en ga regelmatig even lopen. Al is het maar om koffie, kopieerapparaat, postvakje, what ever. In beweging blijven.

Zitten is de grootste belasting voor je rug (ik heb ervaring na 2 hernia's).

Lekker in beweging komen/blijven, da's het beste wat je doen kunt.

Waar ik ook veel baat bij had was een mensendiecktherapeut. Zij heeft me veel geleerd over houding enz. Daar heb ik tot aan de dag van vandaag wat aan.

En die crosstrainer is zeker een goede tip. Ik heb er eentje thuis staan, en het helpt prima om mijn lijf los te maken.

Succes, groetjes, Moppeke

Cesar therapie

Ik heb een tijdje cesar therapie gehad toen ik een stijve onderrug had. Ik vond het prettig dat ik zelf met oefeningen mijn rug los leerde maken, zodat ik dat nu nog steeds kan doen als ik voel dat het vast gaat zitten. Ik heb het idee dat je bij fysiotherapie steeds weer terug moet voor massages omdat je die niet bij jezelf kan uitvoeren!

Heb je ook al oefeningen voor je stijve kop?

wendelien

wendelien

12-05-2009 om 09:10

Bekend fenomeen

maar sinds ik weer heel regelmatig en intensief fiets (en mijn fiets goed heb laten afstellen!) gaat het stukken beter. Let ook goed op je houding bij zitten en staan en vermijd lang achter elkaar zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.