Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloemetje11

Bloemetje11

25-10-2011 om 16:45

Stuitje gevallen. tips?

Mijn dochter van 12 is een half uurtje geleden op haar stuitje gevallen en heeft erg veel pijn. Kan niet zitten, staan of liggen.
Ik heb hier geen ervaring mee en weet eigenlijk niet of ik de dokter moet bellen of een pijnstiller kan geven. Ze weet zich echt geen raad. Iemand tips ? Alvast bedankt.......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

25-10-2011 om 17:05

Dokter bellen

Het stuitje kan gebroken zijn. Dat kan niet in het gips, maar het is wel belangrijk te weten ivm leefregels. Zorg in ieder geval voor een kussen (traagschuim is fijn, of zo'n donut van de zorgwinkel) om op te zitten.

Groeten, Valkyre

Fianna

Fianna

25-10-2011 om 17:15

Dokter bellen!

Ik zou in zo'n geval niet eens twijfelen om de dokter te bellen.
Stuitje kan gekneusd of gebroken zijn, maar er kan ook wat ernstigers aan de hand zijn, of minder ernstig, maar dat kun jij niet beoordelen.

Bloemetje11

Bloemetje11

25-10-2011 om 18:12

Gebeld

Doktersdienst gebeld. Eerst proberen met 2x paracetamol. Er is goed doorgevraagd over uitstralings- of uitvalverschijnselen. Daar heeft ze gelukkig geen last van. Een warme douche zou eventueel ook wat verlichting kunnen geven. Ze hangt een beetje op de bank en heeft nog wel veel pijn bij bewegen. Als het om 8 uur vanavond niet beter is door de pijnstilling, moeten we weer bellen.
Dank voor jullie reacties.

toja

toja

25-10-2011 om 20:31

Ach

Bloemetje, hoe is het met je dochter? Heb stuitje ook eens gekneusd en dat is behoorlijk pijnlijk. Hopelijk voelt ze zich al weer wat beter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bloemetje11

Bloemetje11

25-10-2011 om 20:48

Ietsje beter

Dochter voelt zich iets beter. De paracetamol helpt wel wat. Ze is net kreunend naar haar bed gewankeld. Liggen is lastig en pijnlijk, maar ze is blij dat ze kan gaan slapen..... Best vroeg voor haar doen. Ben benieuwd hoe het morgenochtend is en of ze kan fietsen. Als ze nog heel veel pijn heeft ga ik naar onze eigen huisarts.

dc

dc

26-10-2011 om 08:35

Gehad

Ik heb toen ik 8 was mijn stuitje echt flink gekneusd. Ik heb er jaren last van gehad! Dus ik hoop voor je dochter dat het bij haar wat minder erg is.

De dokter kon toen weinig doen, behalve pijnstillers voorschrijven. Maar wel even langs gaan om te controleren of er verder geen complicaties zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.