Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aukje

Aukje

13-11-2009 om 11:11

Symptomen/verloop mexicaanse griep


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

18-11-2009 om 17:21

Prik halen zin of niet als er al 1 ziek is in gezin?

Ik ben sinds gisteren ziek, het zal wel de Mexicaanse zijn; koorts (nu alweer voorbij), verkouden, hoest, hoofdpijn. Volgende week woensdag mogen onze kinderen de 1e prik krijgen. Half december de tweede. Maar heeft dat dan nog wel zin? Als ze al niet vóór de 1e prik zijn besmet door mij (of klasgenootjes), en de 1e prik niet helemaal beschermt?
Wat denken jullie?

Rafelkap

Rafelkap

19-11-2009 om 12:36

Huisarts

Ik vraag het morgen m'n huisarts wel even op het telefonisch spreekuur.

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 16:05

Fingers crossed

Ik zit fingers crossed voor mijn zus. Risicogroeper, 1e vaccinatie MG gehad, maar nu schijnbaar toch geveld. Door overgeven en diarree houdt ze geen medicatie binnen. Dit moet binnen 24 uur verbeteren, anders ligt ze in het ziekenhuis.

Tirza

Bastet

Bastet

19-11-2009 om 19:51

Tirza

He wat naar,ik duim!!
Bastet

Asa Torell

Asa Torell

20-11-2009 om 09:39

Tirza

Jakkes, ik hoop dat het vandaag beter gaat!

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2009 om 11:16

Tirza

Ik duim mee voor je zus.

Lollita

Lollita

20-11-2009 om 14:01

Meeduimen en balen..

Hoi Tirza, als eerste duim ik heel erg met je mee dat je zus gauw opknapt en het ziekenhuis niet hoeft te bezoeken...

Ik heb de mg nu al bijna 1,5 week en ben er helemaal klaar mee!!! Heb longproblemen en die hebben het er niet makkelijker op gemaakt. Maar nu knap ik dus totaal niet op, het blijft op een plateau hangen. En ik hang dus op de bank

Ben nu onwijs verkouden, gevoel van voorhoofdholteontsteking (heb ik heel erg vaak gehad...) en zere, zware armen. De gedachte dat ik straks naar buiten moet om mijn zoon naar de logo te brengen, brrr, ik word al misselijk bij de gedachte.

Iemand een gouden tip over hoe op te knappen? Of moet ik toch weer naar de huisarts? Ik heb al Tamiflu gehad, zit nu aan antibiotica-kuur en prednison. Gewoon geduld hebben?????

Lollita

Tirza G.

Tirza G.

20-11-2009 om 20:09

Niks

gehoord vandaag en ze is ook niet bereikbaar. Dat is niet voor het eerst hoor, meestal krijg ik op een gegeven moment wel bericht als ze in het ziekenhuis ligt. Maar ja, wel sneu natuurlijk. Ik hoop dat het d'r bespaard blijft.

Tirza

Tink

Tink

20-11-2009 om 23:24

Tirza

Hopelijk hoor je snel wat! Ik duim mee.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-11-2009 om 09:03

Ze hebben ons te pakken

Middelste zoon kreeg donderdagavond spierpijn, vrijdag overdag ging het weer maar tegen de avond, keelpijn, hoofdpijn heeeeeeeel erg spierpijn, en hele hoge koorts boven 39.
nauwelijks geslapen vannacht en de dag vanmorgen begonnen met 38,8.
Jongste zoon zit in de risico groep ( hij heeft chemo) en heeft zijn gewone griepprikken al gehad, en krijgt as woensdag zijn eerste mexicaanse pas.
In huis is het natuurlijk moeilijk besmetting te voorkomen, dat snap ik ook wel. Maar heeft iemand nog tips? Heeft het zin om nu jongste nog bij middelste weg te houden? Een eventuele besmetting is toch al geweest?
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

21-11-2009 om 12:33

Pelle

Ruud moest vanwege zijn leeftijd 2 gewone griep prikken en daar moest ook weer 2 weken tussen zitten. vandaar... en die moesten eerst! en hij mag alleen op woensdag geprikt worden omdat dat ver van zijn chemo vandaan zit.

groet, pol

Symptomen hier

Dinsdag met jas vanwege koude rillingen gewerkt, in UMCG. Ik dacht dat ik het koud had vanwege slaapgebrek....
Dinsdagavond op tijd naar bed gegaan, 38,2. De volg. dag gewoon opgestaan en alles kunnen doen. MOcht niet op mijn werk komen. Woensdag kwam zoon uit school met weinig eetlust. Hij 's avonds koorts. Ik de hele dag geen koorts meer. Zoon is do en deel van de vrijdag in bed geweest, max. 39 koorts gehad. Ik ben vrijdag gekweekt in het UMCG en 's avonds kreeg ik telefoon dat ik H1N1positief was. Tot mijn verbazing want ik heb me niete ziek gevoeld en ik hebn maar even koorts gehad. Wel hoesten. Ik heb een werkverbod gekregen tm volg. week dinsdag. Zoonlief is net zo vief en vrolijk weer. Hij is besmettelijk tot volg. week woensdag. Wat ik nu lastig vind is wat te doen met school. Vele kinderen en ouders zijn ziek en worden niet getest. Deze kinderen komen weer op school terwijl ze vaak nog besmettelijk kunnen zijn. Wij hebben wel de zekerheid dat het om H1N1 gaat bij ons en dat we nog even besmettelijk zijn voor anderen.

Janitha

Jessy69

Jessy69

21-11-2009 om 14:23

Janitha

Ik zou school bellen. Kijken wat hun protocol is. Vermoedelijk heeft jouw zoon de boel al besmet voordat hij uberhaupt ziek thuis was.
Hier waren de kids vanaf woensdag ziek (hoge koorts, hoofdpijn, buikpijn en oudste ook spugen), donderdagavond werd man ziek en ik gisteravond.
Vandaag hoorden we dat onze kids niet de enige waren er waren er wel 17 ziek in 1 klas! Dus de besmetting is er al. Ik breng ze maandag dan ook gewoon weer naar school.

Niet gewenst op school

Ik kwam vanmiddag, met zoonlief, leerkracht tegen. Omdat wij echt positief zijn getest worden we geacht de hele 7 dagen niet te werken/naar school te gaan. Maandag komt er wel huiswerk deze kant uit.....

Janitha

Hmmz.

Hier, 1 straat bij Janitha vandaan heb ik nu een kind dat vanochtend opeens last had van erg vermoeide benen (we liepen in de stad te shoppen) en vanmiddag spontaan in bed kroop. Hoofdpijn, en 38.7...maar nog geen gehoest of zo. Zouden we nu ook mexicaanse griep in huis hebben?

Ingrid

69er

69er

22-11-2009 om 10:04

Hoort hoest er echt bij.....

Uit het relaas van Janitha (door test bevestigd), blijkt dat het ook heel mild kan verlopen. ( lekenverstand zegt dat weerstand zo stevig is dat het flink doorzetten voorkomen wordt)
Ik heb een kind dat 2 dagen hangerig was en hoofdpijn had. Gister ineens flinke koorts zere keel dichte neus.......en nu. Er zijn weer praatjes, dus de meeste koorts zal weg zijn, maar geen hoest ? Kan dit dan wel griep zijn. ( zou zo'n geruststellend gevoel zijn voor de rest van de winter .
69er

Aukje

Aukje

22-11-2009 om 11:16

69-er + vraagje

Tja, volgens onze huisarts dus wel (heb je wellicht in dit draadje al gelezen...hoofdpijn, hoge koorts, weinig eetlust en moe, maar geen gehoest o.i.d.).
Bij een vriendin van me heeft hoogstwaarschijnlijk het hele gezin het gehad. Daar heerste het erg op school (bij enkele directe vriendjes getest). En bij alle 5 waren de symptomen verschillend.
Zijzelf had enorme hoofdpijn en het erg benauwd (met hoesten). Manlief had zwaar de griep (goede week). Zoontje had vreselijke hoofdpijn en hoge koorts (heeft ook tamiflu gekregen) en 2 dochtertjes vooral misselijk en veel hoesten met lichte koorts.
Maar goed, zijzelf zijn niet officieel getest, dus 100% zeker weet je het niet.
Heb zelf het idee dat ook heftige hoofdpijn een veelvoorkomend symptoom is.

Hoop ook voor jou dat het de MG geweest is.

Klopt het dat je tegen een eventueel gemuteerde variant van de MG beter bestand bent wanneer je een lichtere variant hebt doorstaan?

Groet,
Aukje

Jakiro

Jakiro

22-11-2009 om 22:10

Shit

Jongste dochter, 3 jaar en astma heeft opeens koorts en hoest zich te pletter.
Ze klaagde de hele dag al over pijn in haar benen en nu dit erbij. Ik denk dat we Taco (weer?) in huis hebben...
Ze heeft 1,5 week geleden de eerste mex.griep vaccinatie gehad. In hoeverre geeft hij nu al wat bescherming ? Of is het nog veel en veel te weinig om haar er zonder noemenswaardige problemen doorheen te krijgen ?
Jakiro

Polly Shearman

Polly Shearman

23-11-2009 om 10:51

Hier

Middelste zoon weer opgeknapt, hij is gisteren een hele dag koortsvrij geweest en dus vandaag weer naar school.
Het waren gelukkig de 4 russen en niet de mexicanen.

Wel typisch, jongste heeft verminderde weerstand dus daar is iedereen bang voor. Maar oudste en middelste hebben alle 2 de afgelopen maand al een keer met koorts in bed gelegen.... jongste nog niet. Dus met die verminderder weerstand valt het wel mee denk ik, anders had hij toch ook allang een virus moeten hebben gehad.

wij zijn trouwens wel grote fans van ocsillococsinum. Dat slikken we regelmatig, ook de kinderen krijgen dan een half buisje. Sinds ik van dat spul gebruik ben ik nooit meer grieperig geweest.
Groet, polly

margje van dijk

margje van dijk

23-11-2009 om 21:06

Wij hebben ook wat

Tot het weekend kon ik absoluut niet ziek worden, en dat is ook niet gebeurd. Toen was het weekend voorbij (met hoogtepunt) en prompt sindsdien ben ik ziek.

Het begon met een akelig zere keer (maar nauwelijks hoesten), veel niezen, heel veel (lees héél veel) snot, potdichte neus en nu heb ik ook koorts (maar niet hoog).

Jongste had vandaag ook koorts en is thuisgebleven, hij klaagde ook al twee dagen over hoofdpijn. Hij heeft ook een snotneus.

Ben benieuwd waar we heen gaan met z'n allen.

Margje

Tja,

Heb je een zieke in huis, weet je nog niet of het 'de mexicaanse' is. Zoon van 12 is de enige gevelde, maar na 1 1/2 dag koorts en 'zere benen' en hoofdpijn moet ie nu alleen nog maar vervelend hoesten, en is erg snotterig. Wel naar school geweest vandaag, alwaar bleek dat out of the blue opeens 12 van de 30 kinderen afwezig waren. Vrijdag was er nog maar 1 zieke. Dus whatever het is/was, het is wel griezelig besmettelijk...

Ingrid

Ga er maar van uit ingrid

dat het de H1N1 is. Zoon en ik hoesten nog heel wat af. Man is hier niet ziek geweest. Nog 1 dag verplicht thuisblijven voor mij en dan ga ik morgen in Emmen de kindertjes vaccineren.

Janitha

Janitha,

nou, als dat zo is dan lijkt het erop dat we er als gezin uiters voorspoedig vanaf komen. Want niemand anders thuis heeft tot nu toe ook maar iets opgepikt van oudste. Ondanks dat de kinderen standaard elkaars bekers drinken leegslurpen, en de hand voor de mond steevast vergeten bij hoesten of niezen. Dus of we hebben allemaal een fabelhafte weerstand, of we zijn allemaal symptoomloos besmet...

Ingrid (zoon is na enige twijfel vanochtend toch ook maar weer gewoon naar school gegaan, had niet zo lekker geslapen door het gehoest, maar verder wel ok. Ben benieuwd met zijn hoevelen ze vandaag in de klas zaten...)

elsje78

elsje78

24-11-2009 om 20:44

Ik ook

Ik heb het nu denk ik, begon met koude rillingen, zweten, spierpijn, hoofdpijn en daarna hoesten.

Het enge is dat ik een baby van 9 weken heb, en me toch wel zorgen maak, nu hij veel slaapt, huilerig is en snottert. had net 37,6 en als het hoger wordt bel ik meteen.
Heb ook nog een peuterdochter, die hoest en snottert wel, maar verder geen koorts, nergens last van. Donderdag moeten we inenten maar heb zo het idee dat het te laat is voor enten.

bah, eng hoor, vindt hem nog zo klein...

Elske

Aukje

Aukje

25-11-2009 om 07:58

Weer ziek

Hoi allemaal,

Vrijdagochtend begon dochertje met spugen (ging maar door). Die knapte in de loop van de dag wel weer op.

Vrijdagavond zijn manlief en zoontje ziek geworden. Mijn man had vooral enorme spierpijn, rillingen, braakneigingen en diaree. Zoontje hoestte flink en had hoge koort (ca. 40'). Heeft tot dinsdag geduurd. Gaat nu weer wat beter.

Gistermiddag begonnen de klachten bij mij. Begon met hoesten de dag ervoor. Toen koud, moe. In de loop van de avond (vroeg naar bed), ook overgeven, diaree, koude rillingen en erge spierpijn (huidpijn). De hele nacht af en aan op geweest en nu gaat het weer. Heb alleen nog spierpijn en ga zo proberen gewoon te eten. Duim, duim, duim dat het dit al was.

Zoontje heeft geen koorts meer en man werkt weer gewoon.

Elsje, veel sterkte ermee. Ik kan me goed voorstellen dat je je bij die kleintjes zorgen maakt!

Groetjes,
Aukje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.