Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tijgeroog

Tijgeroog

30-10-2011 om 12:19

Tandaanslag door andere tandenborstel? en wat nu?

Een jaar geleden heb ik een andere tandenborstel gekocht, een Philips Sonic. Daarvoor gebruikte ik een Oral-B.
Inmiddels heb ik behoorlijk wat bruine aanslag op m'n tanden, terwijl ik daarvoor altijd mooie witte tanden had. Ik rook niet, drink geen koffie, m'n eetgewoonten zijn niet veranderd en ook m'n poetsgewoonten (frequentie, tandpasta enzo) niet. Alleen de tandenborstel is anders. (en ik ben losse thee gaan gebruiken ipv zakjes thee, maar de hoeveelheid thee is niet veranderd. Zou dat uit kunnen maken?)
Is er iemand die dit herkent? Ligt het aan de (dure!!) tandenborstel?
En wat kan ik doen om er vanaf te komen, voordat ik weer naar de tandarts ga? Werkt tandpasta voor witte tanden een beetje of is dat alleen een verkooppraatje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Thee

Het ligt niet aan de tandenborstel, maar aan de thee denk ik.

De losse thee kan andere ingredienten hebben, heeft ook te maken met het gehalte aan looizuur in de thee. Dat veroorzaakt bruine aanslag.

Zoek er maar eens op.

Het zal zeker niet aan je tandenborstel liggen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-10-2011 om 20:11

Tandarts

"En wat kan ik doen om er vanaf te komen, voordat ik weer naar de tandarts ga?"

De tandarts kan je juist van de aanslag af helpen door je tanden een beetje te polijsten.

Puck

Puck

30-10-2011 om 21:42

Wel tandenborstel

Volgens mij kan het ook zeker wel van de tandenborstel kopen. Op advies van mijn vorige tandarts ben ik ook elektrisch gaan poetsen en bahalve dat ik het erg onplezierig vind kreeg ik ook meer last van tandsteen en tandaanslag. Ondertussen geswitched van tandarts omdat de eerste toch redelijk een oplichter bleek (behandelingen voorstellen die niet nodig waren etc.) en mijn huidige tandarts vond dat elektrisch poetsen niet perse hoeft. Dus ik weer heel snel over op de handtandenborstel en sindsdien nauwelijks meer last van tandsteen. Als ik erg veel thee drink dan heb ik wel wat tandaanslag. Elmex heeft een tandpasta in het assortiment (volgens mij heet het intensive) die je iets van 2x per week mag gebruiken. Die gebruik ik dan incidenteel en volgens mijn tandarts is dat veilig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.