Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Te dun

Iedereen heeft het altijd over afvallen, maar ik heb juist het probleem dat ik te dun ben en dat ik juist wil aankomen. Ik ben zelfs moeder van twee kinderen en na de bevalling val ik weer heel snel af.

Kent iemand dit probleem en wie heeft tips om goed aan te komen.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

12-01-2010 om 16:37

Oorzaak?

Heb je zelf een idee waarom je te dun bent? Eet je ook weinig?

Puck

Puck

12-01-2010 om 16:45

Schildklier

En als het niet aan je eetgedrag ligt: Heb je al eens bij de dokter gevraagd waar het door veroorzaakt zou kunnen worden. Bijv. een te snel werkende schildklier?

deborka

deborka

12-01-2010 om 18:04 Topicstarter

Te dun

Ik ben eigenlijk altijd dun geweest, ik was vroeger ook geen eter. Ik doe nu erg mijn best om aan te komen en als ik dan 2 kilo aan ben gekomen dan hoef ik me maar een dag niet lekker te voelen en ik val gelijk weer af.

Ik kan me nog herinneren dat een collega van mij buikgriep had en na een week zwak ziek en misselijk was ze geen gram afgevallen en ik kan in 1 dag afvallen. Als ik stress kan ik ook afvallen ook al doe ik niks.

Ik ben van nature ook wel druk, mara stel je voor als het mijn schildklier is, volgens mij doen ze daar ook niks aan. Bestaan daar medicijnen voor? Ik weet het niet.....

Puck

Puck

12-01-2010 om 19:04

Zeker wel wat aan te doen

als je een te snel of te langzaam werkende schildklier hebt dan is daar zeker wel wat aan te doen met medicijnen. Gewoon even naar de huisarts gaan, je probleem vertellen, vragen wat het kan zijn. De huisarts zal dan bepalen of het zinvol is om nader (bloed)onderzoek te doen. Een te snel werkende schildklier kan vervelende gevolgen hebben op den duur.

Vic

Vic

13-01-2010 om 12:50

Hoe dun?

Wat is je BMI? Ik ben ook redelijk dun, maar val net (of net niet) binnen de normen, met een BMI van rond de 18,5. Ik heb regelmatig geprobeerd om wat kilo's aan te komen, maar daarvoor moet ik zoveel gaan eten dat ik me daardoor gewoon niet lekker voel (vol en misselijk). Sinds de bedrijfsarts tegen me zei dat ik kerngezond was en maar gewoon blij moest zijn met mijn slanke figuur voel ik me er een stuk beter bij. Het is nog steeds niet leuk dat mijn kleding soms om me heen hangt, als er weer een kilo af is, maar ik maak me geen zorgen meer om mijn gezondheid. Ik blijf wel hopen dat ik na mijn 40e, net als iedereen, wat kilo's ga aankomen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-01-2010 om 14:02

Dun

Er kunnen lichamelijke oorzaken zijn dat je te dun bent of te snel afvalt zoals een te snel werkende schildklier. Je kunt dit eenvoudig laten testen. Mijn moeder heeft dit ook; ze slikt nu medicijnen en valt niet meer zo snel af en blijft op gewicht. Verder is ze gezond dus ze hoeft niet aan te komen ook al heeft ze een laag (maar nog wel gezond) BMI. Verder kan het natuurlijk zo zijn dat het gewoon aanleg is en je bouw. In dat geval moet je ervoor zorgen dat je genoeg goede calorieen binnenkrijgt door bijvoorbeeld vaker gedurende de dag kleine maaltijden te eten. Vermijd inname van meer verzadigde vetten. Het is overigens niet zo dat je na je 40e automatisch zwaarder wordt; je stofwisseling gaat dan wel langzamer werken maar je hoeft niet perse aan te komen.

deborka

deborka

14-01-2010 om 19:08 Topicstarter

Dun

Mijn BMI ligt geloof ik ook tussen de 18 en 19. Ik ben mijn hele leven al dun geweest, het zou wel aanleg kunnen zijn. Maar ik ben nu 31 en ik heb twee kinderen en dan heb je nog een lichaam van een tiener en daardoor krijg ik vaag rare blikken of mensen zeggen dan altijd, wat ben je dun.

Toen ik net zwanger was kon je het bij mij nog niet echt zien, ik was dan wel wat aangekomen, ik wil niet opscheppen maar ik zag er toen heel goed uit. Maar na mijn zwangerschap gaat alles erweer af en dat vindt ik zo jammer. 3 kilo maakt zo een verschil bij mij. Ik eet ook de hele dag kleine beetjes, ik krijg ook snel honger....

Het vervelendste vindt ik nog de opmerkingen van de mensen.....

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-01-2010 om 20:36

Deborka

Als je snel honger krijgt zou ik zeker wel even je schildklier laten testen. Het kan natuurlijk zo zijn dat je van nature een snelle stofwisseling hebt maar dan weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt. En verder, gewoon niks aantrekken van wat anderen zeggen. Waarschijnlijk is het gros van de mensen jaloers want de meeste mensen moeten juist moeite doen om op gewicht te blijven danwel aan te komen. Mijn moeder (75) en ik (40) wegen allebei nog net zoveel als toen we 16 waren, 48 kg, en hoeven ook niet veel moeite te doen om slank te blijven. Ik vind het best; ook al ben ik moeder, mensen schatten me vaak eind twintig Het belangrijkste is dat je gezond bent. Dun of niet. Als je toch wat wilt aankomen, probeer wat meer te eten maar wel gezonde voeding.

deborka

deborka

15-01-2010 om 18:10 Topicstarter

Dun

Ik ben zelf 157 cm en ik weeg 45 kilo..... Ik weegde op mijn 16 nog minder, ik was toen 42 kilo en toen ik aan de pil ben gegaan ben ik 47 gaan wegen, en dat stond me goed maar nu na de kinderen ben ik 45. Ik ben nu ook drukker dan voordat ik kinderen had misschien speelt dat ook een rol. Maar ik probeer nu zoveel mogelijk gezond te eten en veel melk en yoghurtproducten te eten. Want ik kan behoorlijk goed snoepen maar daar kom je niet van aan, dus ipv naar iets zoet te grijpen pak ik een boterham een een handje nootjes.

Ik denk dat bij mij de oorzaak ligt aan stress, als ik me druk maak om iets en daar denk ik de hele dag aan, vreet dat energie.... ik ben echt een denker.

deborka

deborka

15-01-2010 om 18:17 Topicstarter

Dun

mensen schatten mij ook nog in de 20 en als ik dan zeg ik ben 32, dan zetten ze hele grote ogen op
Maar soms heb ik het gevoel dat mensen je niet serieus nemen, omdat je er anders uitziet. En vaak krijg ik het gevoel dat hun zich juist niet prettig voelen bij mij, omdat hun zichzelf dan te dik vinden, dan willen ze niet eens naast mij staan. Ik heb wel eens een opmerking gehad van een nichtje van mij, aub niet naast mij staan dan lijk ik weer zo dik

Iedereen moet tevreden zijn met hoe hij of zij eruit ziet en niet naar het uiterlijk oordelen. Soms denk ik was ik maar ook wat dikker dan hoorde ik erbij en kijken ze niet zo....

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-01-2010 om 19:08

Dun

Als je druk bent in je hoofd vreet dat ook energie... En stress hakt er ook in. Ook ik ben geneigd nog minder te eten bij stress en dan val ik ook vrij makkelijk af. Ik ben 1.58 en weeg dus 48 kg; heb weleens 45 gewogen maar daar voelde ik me niet goed bij. En ook ik word meestal zo'n 10 jaar jonger geschat maar dat vind ik helemaal niet erg Ik ben gewoon klein en tenger maar gezond. Daar gaat het om. Noten zijn trouwens prima voedsel! Neem ook eens lekker vette vis (zalm) en gebruik olijfolie.

deborka

deborka

16-01-2010 om 15:28 Topicstarter

Elisa

Ik gebruik bijna altijd olijfolie in mijn eten....
Maar ik vindt dat je een goed gewicht hebt, ik voelde me bij 47 kilo ook heel goed en daar wil ik ook naartoe. Maar om eerlijk te zijn, als je klein bent, en tenger dan staat dat best wel mooi, je lijkt ook langer. Als ik andere vrouwen zie die ook zo zijn dan kijk ik daar graag naar, en dan denk ik, ben ik ook zo?

Zolang je maar goed in je vel zit, maar op dit moment zit ik niet zo lekker in mijn vel. Wat 2 kilo allemaal wel niet uit kan maken. En ik heb wat familieprobleempjes en dat speelt dan natuurlijk ook een grote rol en heeft veel impact op mijn lichaam.
Heb je ook kinderen en hoeveel weegde je op je 30? En wat heb jij gedaan om die paar kilootjes erop te krijgen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-01-2010 om 19:06

Deborka

Ik weeg dus 48 kg bij 158 cm. Ik woog altijd 45 kg maar na de geboorte van mijn zoontje (ik ben toen ruim 25 kg aangekomen!) kwam ik vrij snel op die 48 kg en dat is kennelijk nu mijn ideale gewicht. Ik hoef niet zoveel moeite te doen om dit te behouden. Het scheelt misschien ook dat ik sinds mijn postnatale depressie Efexor slik. Ik kreeg overigens mijn kind toen ik 31 was. Mensen vinden me tenger maar niet dun; ik heb relatief stevige heupen, billen en bovenbenen en mijn vetpercentage zou best wat naar beneden kunnen maar ik ga me daar niet voor in het zweet werken of op dieet. Ik ben minder tenger gebouwd dan mijn moeder (ook al is zij even groot) maar met een polsomtrek van 13 cm kan je wel zeggen dat ik een tengere bouw heb. Ik ben een kleine eter maar eet wel gezond, met op zijn tijd de nodige kleine uitspattingen. Ik eet verspreid over de dag zo'n 6 keer kleine porties. Ik drink geen alcohol en snoep weinig. Verder loop, fiets of zwem ik iedere dag en dat vind ik beweging genoeg Als ik gestressed ben heb ik de neiging om veel minder te eten en dan val ik makkelijk een kilo af maar ik dwing me gewoon om wel iets te eten. Ik maak me er niet zo druk om; ik weet wat het is om zowel te weinig te wegen als te veel maar ik zit nu lekker in mijn vel en besef dat een gezonde geest in een gezond lijf het belangrijkste is. De rest is uiterlijke schijn; inclusief vetbobbels, cellulitis etc.

deborka

deborka

16-01-2010 om 19:34 Topicstarter

Elisa

Ik ben overal tenger, smalle heupen en benen en helemaal geen buik ik heb daarentegen wel een kont (gogzijdank)en ik eet de hele dag ook kleine beetjes en ik drink ook nooit alcohol en eigenlijk kan ik in 1 keer helemaal niet veel eten ik zit snel vol....

Maar je hebt wel gelijk, het maakt niet uit of je dun of dik bent of klein of groot, zoalng je maar goed in je vel zit en dat je gelukkig bent met hoe je eruitziet. En als je gelukkig bent dat straal je ook uit en dan zie je er ook goed uit.... hoe mooi een mens ook is als je niet gelukkig bent dan blijf je niet meer mooi je hebt dan geen uitstraling... en dat is heel belangrijk wat heel veel mensen niet beseffen. Het gaat niet om cellulites weghalen of een neuscorrectie of die paar rimpels die je hebt, het is je uitstraling wat je als mens mooi maakt, hoe je je van binnen voelt dat straal je uit naar buiten.

Ik ben mijn hele leven al zo en ik ken mijzelf niet anders.

deborka

deborka

19-01-2010 om 17:55 Topicstarter

Bloedprikken

Ik ben vandaag bij de dokter geweest, en nu ga ik morgen mijn bloed laten prikken en mijn schildklier laten testen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-01-2010 om 18:39

Bloedprikken

Ik ben benieuwd of daar wat uit komt! Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.