Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tegenzin om te eten

Ik heb sinds een tijdje echt een enorme tegenzin om te eten. Ik heb wel gewoon trek en daarom eet ik uiteindelijk ook wel, maar niks smaakt me. De oorzaak is een samenloop van omstandigheden: in de zomer ben ik een week kookstaf geweest op een vakantie voor een groep mensen, dat is nooit goed voor je eigen eetlust (hele dag met eten bezig in een warme keuken, etenslucht, drukte aan tafel etc.), maar dat trekt altijd snel genoeg bij. Daarna ben ik flink verkouden geweest en ik was al m'n smaak kwijt, eten is dan erg onplezierig, maar ook dat zou weer over moeten gaan en geen ramp moeten zijn. Daarna een allergische reactie in m'n mond gehad, waardoor eten/drinken echt een tijdje (week of twee) pijn heeft gedaan. Vervelend, maar zou toch ook niet onoverkomelijk moeten zijn.

Sindsdien staat eten me dus echt ontzettend tegen. Ik eet wel, want ik heb wel gewoon trek, maar het staat me echt tegen en niks smaakt me. Ook dingen die ik normaal echt lekker zou vinden, chocola bijvoorbeeld, doen me helemaal niets meer. Bedenken wat we 's avonds zullen eten wil ook niet, want ik heb gewoon echt nergens zin in. Wat me nog het minst tegen staat zijn dingen die knapperig/fris zijn (droge cornflakes als ontbijt wil goed en wraps met zalm/komkommer als avondeten lukt beter dan iets warms/massiefs). En inmiddels ben ik opnieuw verkouden en weer mijn smaak kwijt, dus dat helpt ook niet.

Het is misschien een beetje een non-probleem, maar is er iemand die het herkent of tips heeft? Het is namelijk echt behoorlijk vervelend..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

28-09-2009 om 20:25

Geen ervaring

maar een non-probleem is het niet, lijkt me. Een mens eet best vaak op een dag, en dan is het fijn als je daar ook van kunt genieten. Misschien komt het doordat je al zolang met je mond en je smaak sukkelt, alsof er inmiddels een vervelende associatie aan eten zit, voor jou. Ik zou echt niet weten wat eraan te doen valt. Zoveel mogelijk eten wat nog wel bevalt, misschien, kijken of je daarmee het plezier terugkrijgt. Of naar de huisarts en toch nog eens naar je mond (en tong) laten kijken.
Sterkte!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-09-2009 om 22:56

Geen zin, geen trek, afkeer van vlees. Moet ik al weer eten? Sla maaltijden over, word toch wat flauw en grijp naar wat voor handen is. Dat is niet altijd het meest gezonde dus val niet eens af van deze ongein. Heb ook het gevoel dat ik vol zit, ook 's ochtends.
Sorry, geen tips enkel herkenning.

Misschien

Kan je partner misschien tijdelijk het koken van je overnemen zodat jij er minder mee geconfronteerd wordt zodat jij voorzichtig weer kan ontdekken wat je echt lekker en dus prettig om te eten vindt? Je moet het leuke eraan herontdekken, lijkt het wel.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.