Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

22-10-2011 om 18:24

Temperaturen jullie koortsige kinderen altijd?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

25-10-2011 om 09:35

Tonny (tips)

Heb je een auto onder je kont? Of een fiets met zitje? Dan zou ik de deur uit gaan met die dreumes. Is voor jullie allebei veel leuker dan thuis zitten EN het kind wordt er veel moeier van, waardoor het daarna weer langer slaapt etc. Win-win situatie. Mogelijke bestemmingen: IKEA, tuincentrum, kindvriendelijk cafe met ballenbak of binnenspeeltuintje, kinderboerderij. Ook een enorme hit hier altijd: een stukje met bus of trein. Gewoon.
Groetjes
Massi

Deur uitgaan, ja

Je raakt er verbazingwekkend snel uit, die peuters. Mijn jongste is 7 en ik merk dat ik nu al moeite heb met de kleuter van nèt 5 die hier nu geregeld meeëet en speelt. Het gaat ineens weer langzaam, die weg naar school en het spelen gaat anders, van die dingen. Het is echt terugschakelen. Ik kan me helemaal voorstellen Tonny, hoe jij nu wennen moet
De deur uit vind ik een super tip. Gewoon een stukje met bus of trein doet het inderdaad geweldig bij dat grut. Of de buurtspeeltuin...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-10-2011 om 11:02

je zet afentoe een leuk dvd-tje op

En oja, on topic...

...ik heb in geen jaren een kind getemperatuurd. Ik voel het wel aan het nekkie.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-10-2011 om 22:12

On topic

Is temperaturen tegenwoordig net zoiets als uit een pakje koken?

Ik neem altijd de temperatuur op als ik denk dat een kind koorts heeft. Zou niet weten waarom niet, is een fluitje van een cent.

tonny

tonny

25-10-2011 om 22:44

On topic

Niet getemperatuurd, het was niet zo ernstig om in het weekend een dokter lastig te vallen (gelukkig!) en nu voelt ze wel weer gewoon aan. Alleen nog wat gehoest.

Enne - ze is weer naar huis.
Andere oma kwam haar ophalen in gezelschap van het kleine broertje - dat vond ze erg leuk en broertje ook. De beide oma's hebben wat geklooid met de autostoeltjes maar dat is allemaal redelijk in orde gekomen (die waren ook stukken simpeler in mijn tijd; ik herinner me een zwarte stoel van de ANWB met een soort 'tafeltje' waar de riem doorheen ging; supermakkelijk, maar zal nu vast niet veilig genoeg meer zijn).

Toch weer stil.
Ik begon mede door jullie enthousiasmeren de tips net een béétje in het ritme te komen.

Oh ja, een fietsstoeltje stond klaar, maar dat bleek niet op mijn fiets te passen. Ze was trouwens ook te verkouden.
We zijn wel een paar keer gaan wandelen. Vooral naar de kinderboerderij.

Nou, als ze weer eens komt vraag ik van tevoren tips, haha! Welke rubriek zal ik dan eens nemen, hopelijk niet meer deze want dat maakte het allemaal toch wel iets minder relaxed. Ik voelde weer helemaal hoe lastig is het is als een kindje nog niet goed kan aangeven waar het zeer doet, oren, keel??

Oh ja, de ouders hebben het samen enorm naar hun zin gehad. Daar deden we het allemaal voor!

Valkyre

Valkyre

26-10-2011 om 18:54

Tonny

Tips zou ik vragen bij de desbetreffende leeftijdscategorie - daar lopen de (meest recente) ervaringsdeskundigen rond. Of gewoon bij Algemeen of Off-Topic, als je heel veel respons wil

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.