Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Teruggave eten

Mijn zoon (9) krijgt een half uur/een uur na het eten steeds een beetje terug in zijn mond. Hij zegt dat dit niet vies is, smaakt net zoals op zijn bord.
Vroeger had hij er af en toe last van, nu na elke maaltijd.
Wie herkent dit? Is dit gevaarlijk? Moet ik ermee naar de dokter?
groetjes
Corleone

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

13-08-2010 om 10:46

Naar de ha

De slokdarm vormt de verbinding tussen de mond en de maag. Voedsel wordt door de slokdarm geleid door middel van slikken en regelmatige spiersamentrekkingen door de slokdarmwand van boven naar beneden. Wanneer de overgang van slokdarm naar maag niet goed afgesloten is, kan terugstromend maagsap (reflux) de slokdarm beschadigen. Op deze plaats kan een ontsteking ontstaan met als belangrijkste kenmerken pijn en zuurbranden. De ontsteking kan meestal goed worden behandeld, door middelen die de maagzuurproductie remmen, de slokdarm tegen het zuur beschermen en eventueel een anti-reflux operatie kunnen een oplossing bieden.

Bron: www.gezondheidsplein.nl

Hier ervaring met een niet goed sluitende maagklep en ik zou zeker even naar de ha gaan. Het is niet "normaal" en in deze kan enkel een ha informatie en uitsluitsel geven.

Sterkte hoor!

Corleone

Corleone

13-08-2010 om 11:38 Topicstarter

Bedankt!

Hij heeft er zelf geen last van, vindt het zelfs wel grappig (heb ik 2x mijn lievelingseten ) maar ik maak toch even een afspraak.
Bedankt voor de reakties!

koentje

koentje

13-08-2010 om 12:32

Hee

getver.... hoe smaakt het? Net zoals op mijn bord...

Rembrand

Rembrand

13-08-2010 om 19:03

Corleone.

Kan het zijn dat hij het zelf bewerkstelligt dat het omhoog komt ? Dit kan kinderen ( en volwassenen ) een prettig gevoel geven.
Mijn jongste broer deed dit als dreumes. Het heet rumineren. Ik zou er in ieder geval mee naar de dokter gaan, om reflux uit te sluiten.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.