Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mamasan

Mamasan

15-09-2008 om 11:17

Teveel vitamine b?

Omdat ik de laatste tijd (weer) erg veel last heb van haaruitval (stress?) ben ik begonnen met het slikken van vitamine B. Ik dacht het adequaat aan te pakken en de hoogste dosering te nemen (ca. 1000+% van de ADH), maar twijfel nu of dat wel verstandig is. Kan het kwaad als je teveel vitamine B binnenkrijgt of plas je het vanzelf weer uit?

bertje1

bertje1

16-09-2008 om 12:33

Teveel kan

maar niet bij 100% adh.
zink schijnt ook wat te maken te hebben met haren.
en inderdaad, stress.
misschien ontstressen?

Puck2

Puck2

16-09-2008 om 21:54

Gerelateerd aan zwangerschap?

Mamasan, hoe lang geleden ben je bevallen. Ik had tot bijna een jaar erna nog veel haaruitval.

Mamasan

Mamasan

21-09-2008 om 11:54

Gewoon maar blijven slikken

Bedankt voor de reacties. Ik blijf mijn pilletjes maar gewoon slikken, hoewel ik nog niet echt merk dat het werk. Zowel mijn oma als mijn moeder hadden al op redelijk jonge leeftijd ernstige alopecia androgenetica. Ik hoop dat mijn haaruitval van tijdelijke aard is. Meestal komt en gaat het een beetje, maar op het moment is het echt dramatisch. Typisch geval van struisvogelpolitiek om dan maar vitamine B te gaan slikken in plaats van naar de huisarts. Dat heb ik wel eens gedaan maar toen kreeg ik het verhaaltje over groeicycli van haren en dat het op een gegeven moment wel weer over gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.