Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anny

Anny

31-08-2010 om 10:01

Tips voor koortslip (denk ik) van zoon (10)?

Ha,

Mijn zoon van 10 is vorige week een paar dagen ziek geweest, denk een virus. Hij had koorts met diaree en buikpijn.

Nu heeft hij sinds dit weekend een soort puistachtig plekje in zijn mondhoek en 2 plekjes op zijn onderlip, blaasjes met een geel korstje. De plekjes zijn ook pijnlijk.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat de meest waarschijnlijke optie is dat dit een koortslip is toch ? Kwartje viel bij mij overigens door de combinatie met zijn koorts van vorige week, en daardoor dus letterlijk aan "koorts"lip dacht.

Anyway, iemand tips voor goede smeersels of anderszins ? Moet ik ermee naar de ha om het officieel vast te laten stellen ?

Alle reacties welkom !

hartelijke groet,
Anny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Krentenbaard

zo te lezen zou het ook wel krentenbaard kunnen zijn, laat er even naar kijken!

Net als wat mien zegt

Even langs de huisarts, het kan ook krentenbaard zijn en dat wordt NIET beter van koortslip behandeling.

Mariel

Echinacin stick

mijn dochter heeft ook bij minder weerstand snel een koortslip. Doet ze er niets aan, dan gaat het van blaasjes, naar open plek, korst, en almaar groter, ipv kleiner en genezen. Zovirax enzo helpt bij haar weinig.
Maar een groene echinacin stick (drogist) van Madaus , voor de verzorging van lipblaasjes helpt heel goed!
Bij de eerste tekenen smeert ze veel en vaak die groene lippenstift (niets van te zien) en zo wordt het meestal geen echte grote plek., maar blijft het zelfs bij enkel wat blaasjes. Het is vet en houdt de lip wat soepel en niet droog, waardoor het kortsje niet barst en dus de uitslag nog weer groter wordt.
Is ook geod bij de zon, daar heeft zij ook sneller lipblaasjes van, en dit is factor 20. ik lijk wel van de reclame hahah)
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.