Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips voor zware allergische reacties

Heeft er iemand hier misschien nog ideeen voor mijn zomerkwaal? Zodra ik geprikt wordt door een bepaald soort klein minimugje zwel ik op tot formaat olifant.

Ik wordt er helemaal ziek van. De plek breidt zich uit tot 30cm doorsnee, wordt rood en heel warm. Na een paar dagen komt er een witte kring omheen, en komt er vocht uit de prikplek. Ik krijg opgezette klieren en wordt rillerig en koortsig.

Op het moment heb ik, zoals mijn dochter tactisch uitdrukte, een zombiehoofd en een olifantspootje.

Ik heb al antibioticakuren gehad en slik citrizine als het echt te gek wordt. Verder zo'n beetje alles geprobeerd: azijncompressen, homeopatische korreltjes en smeerseltjes, biergist eten, andere vitaminen die zouden moeten helpen. natuurlijk gebruik ik spray met deet om ze weg te jagen, maar ze lusten me toch rauw.... pff..

wie o wie heeft nog een goed idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-06-2010 om 11:59

Allergie

Hmm, heb je al een hooggedoseerd vitamine B-complex geprobeerd? Sinds ik dat slik word ik nooit meer geprikt door wat voor mug dan ook. En misschien worden die beesten aangetrokken door de geur van bepaalde geparfumeerde huidverzorgingsproducten/parfum? Kan geen kwaad om even niets te gebruiken of ongeparfumeerde producten. Verder slik ik dagelijks een tabletje Claritine of Aerius ter voorkoming van allergische reacties. En mijn vader dronk altijd veel karnemelk en hij werd nooit gestoken; hij beweerde dat het aan de karnemelk lag Anders weet ik het ook even niet meer...

Tineke

Tineke

19-06-2010 om 15:58

Zware allergische reacties

Dat lossen we hier op met een combinatie van prednisolon en tavegil, als injectie, en eventueel de epipen.

Tineke

Tineke

19-06-2010 om 16:14

Oh ja....

Direct uitzuigen met zo'n vacuümpompje lijkt de allergische reactie iets te verminderen, maar dan moet je echt heel snel zijn. En ter voorkoming: zoveel mogelijk bedekkende kleding dragen, ook 's nachts...

Marjoleine64

Marjoleine64

20-06-2010 om 12:03

Geen epipen, dat is alleen voor anafylactische shock

dat is een allergische reactie waar je dus dood aan kan gaan. Voor de reactie die Zofia beschrijft lijkt me dat niet echt nodig. Ik zou denk ik in zo'n geval gewoon een antihistamine slikken, dus achteraf en niet preventief. Werkt heel snel, als mijn zoon iets met pinda gegeten heeft voelt hij het vrijwel onmiddelijk tintelen in zijn mond en keel, maar een pilletje brengt dan ook heel snel alles weer terug naar normaal. Wij hebben daar Xyzal voor (of een merkloos alternatief), daar wordt je echt niet slaperig of suf van zoals wel van de claritine.
Marjoleine

Uitzuigen?

Helaas wordt je vaak 's nachts gestoken. Dan wordt je 's morgens zo wakker.
Onze oudste twee kids zijn allergisch voor alles wat steekt of bijt. (insecten). Zwelling ligt sterk aan de plek van de beet, gezicht en hals is erg heftig, flinke zwelling en assemetrie. Ledematen grote harde schijven. Koorts ed. Slikken daarvoor vooral in de zomer preventief Arius.
Uitzuigen kan wel met wespen en bijensteken maar helaas 's nachts met mug niet.
Hebben eigenlijk altijd pyjama met lange mouw/broek aan maar op één of andere manier toch op de vreemdse plekken gestoken. Denk af en toe dat ze gewoon dwars door de pyjama heen steken.
Het is heftig. Maar naast preventief slikken en veel muggenspul gebruiken (body spray, stekkers en bandjes ed) redden we het.
Gr. Rymcke

Klamboe

ik zou, als ik 's nachts zo gebeten werd, een klamboe gebruiken, voor priksessies buiten insmeren met spul met DEET..

Maar Zofia, welk beestje is het, waar je door gebeten wordt, zijn er geen Poolse (huis) middelen (specifiek voor dat beestje?)

Tavegil is ook in tabletvorm, by the way, misschien helpt dat NA?

zofia

zofia

20-06-2010 om 18:16 Topicstarter

Hoi

Wat lekker veel reacties! ik was een paar dagen dus echt knockout door de allergie, vandaar dat ik nog niet had gekeken. maar ik ben er weer.

Het zijn volgens mij van die kleine knoetjes. Ik word meestal gebeten als ik in de tuin zit te werken. Of bij de pony's. Me in een klamboe hullen is dan niet echt een optie.

Nu heb ik 3 beten op mijn hoofd en 2 op mijn been opgelopen en ben er echt weer doodziek van geweest.

Vitb en deet gebruik ik al. Deze keer deed de citrizine(dat is geloof ik antihistamine) ook niet echt veel.

Ik ken het middel dat hierboven genoemd wordt niet. ik heb de werkzame stof opgezocht en er gaat geen belletje rinkelen. Ik zal het eens aan de huisarts vragen, misschien is dit een optie?

Heb ik ook

niet met muggen, maar met vlooien. Harde schijven, ter grootte van een theeschoteltje, en dan na een paar dagen een grote blaar, zwelling blijft een week of 3 zitten.

Antihistamine probeer ik al een paar jaar, maar dat doet niet veel. Heb ook eten geprobeerd dat minder histamines oproept, helpt ook niet.
Sinds oktober afgelopen jaar smeer ik zodra ik merk dat ik weer eens een beet heb er een zalf op met lidocaïne. En geloof het of niet, de zwelling en blaarvorming is veel en veel minder. En ik voel de brandpijn niet meer.

Rembrand

Rembrand

20-06-2010 om 21:17

Promethazinezalf.

Dat werkte vroeger bij de enorme bulten die onze middelste kreeg na de beet van een mug.
Tegenwoordig krijg je dit niet meer in de apotheek.
Zalf met lidocaïne en menthol helpt wel wat, maar niet zo goed als de promethazinezalf die we vroeger hadden.
M.

Puck

Puck

20-06-2010 om 21:20

Marjoleine, over claritine

Claritine en Xyzal zijn broertjes van elkaar en hebben allebei de eigenschap dat je er suf van KUNT worden. Het is teveel gezegd dat je van Claritine suf wordt. In jullie geval misschien, maar dat is lang niet altijd het geval, een beetje minder stelligheid was beter geweest. De kans dat je van Claritine suf wordt is volgens mij net zo groot als dat je van de Xyzal suf wordt. Ik heb van de Claritine (Lotatadine) in ieder geval geen enkele last en ik ken meerdere mensen die het gebruiken en die er ook niet suf van worden.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-06-2010 om 15:09

Claritine

Ik slik preventief een tabletje Claritine of Aerius (desloratadine) per dag en ik word er ook absoluut niet suf van...

m@ss

m@ss

26-06-2010 om 14:58

Tavegil

Heeft mijn man ook liggen voor na een muggen beet. en is dan snel weer olifanten af

Maar tavegil helpt voor heel veel allergische reacties. Oftwel handig om in huis te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.