Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-02-2013 om 20:51

Tranende ogen

Sinds vanmorgen blijft mijn rechteroog maar tranen; het is net of ik continu huil. Het is niet opgezwollen of rood; wel voel ik een soort van drukpijn aan de kant van mijn neus tot in mijn binnenooghoek en onder mijn oog. Vorige week had ik hetzelfde maar dan met mijn andere oog. Na een dag was het over.
Ik heb tientallen jaren allerlei problemen gehad met mijn ogen zoals Blefaritis, Conjunctivitis, droge ogen etc. maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Ik heb de afgelopen weken geen oogmakeup gebruikt oid. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ga morgen wel even naar de huisarts want het is erg irritant en er is duidelijk iets wat niet goed is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

03-02-2013 om 23:38

Herkenning

Eens in de zoveel jaar heb ik dit! Zomaar. Het begint ineens in de ochtend en houdt de hele dag aan. Daarna is het weg en blijft het vaak voor een tot twee jaar weg en het is altijd bij een oog tegelijk. Laatste keer was het uitgerekend op het huwelijk van mijn vriendin en zat ik daar maar te deppen met een zakdoekje en iedereen maar denken dat ik super emotioneel was, ofzo hahaha. Ik weet natuurlijk niet of dit bijn jou hetzelfde is hoor, maar bij mij is/was het dus iets heel onschuldigs (vermoed ik) want het was ook zó weer verdwenen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-02-2013 om 15:40

Huisarts

Nou, ik ben net terug van de huisarts. Hij kon geen tekenen van irritatie zien. Wel kon hij zien dat ik lichte Blefaritis heb maar dat heb ik al jaren. Het zou kunnen zijn dat mijn traanbuisjes (gedeeltelijk) verstopt zitten maar omdat ik op het moment ook weer wat last heb van opvlammende Rosacea moet ik nu eerst druppelen met Fusidinezuur-ooggel totdat het over is. Mocht dit toch niet helpen krijg ik een verwijzing naar de oogarts voor verdere onderzoek en behandeling. Het is erg irritant, zo'n continu tranend oog...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-02-2013 om 20:12

Fusidine

Net voor de tweede keer de Fusidine-ooggel gebruikt en zowaar het tranen is over! Dat betekent dus zeer waarschijnlijk dat het een bacteriele infectie is. Vermoedelijk toch mijn Blefaritis die opspeelt. Dat wordt weer even een tijdje warme kompressen gebruiken en drie keer per dag het ooglidreinigingsritueel gaan volgen...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-02-2013 om 13:32

Ogen

Vijf dagen verder; helaas blijft mijn linkeroog af en toe tranen en mijn onderoogleden zijn rood;-( Na het weekend maar weer terug naar de huisarts en op naar de oogarts...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-02-2013 om 17:23

Update

Net weer terug van de huisarts. De Fucithalmic heeft duidelijk niet geholpen; mijn linkeroog blijft tranen en de huid onder mijn onderste oogleden is rood en pukkelig. Hij vermoedt dat het ipv een ooginfectie of Blepharitis toch waarschijnlijk een huidprobleem is (mijn Rosacea die nu ook erg opspeelt) dus ik heb een verwijzing gekregen voor de dermatoloog volgende week. In de tussentijd moet ik twee keer daags de aangedane huid dun insmeren met 10% Hydrocortison zalf.
Erg vervelend maar we gaan maar braaf door met al die artsen bezoeken...

Pippe Lientje

Pippe Lientje

14-02-2013 om 11:53

He bah

hoe gaat het nu?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-02-2013 om 13:59

Ogen

Het gaat gelukkig veel beter dankzij de Hydrocortison zalf. Ik loop nu wel de hele dag met glimmende, vette onderoogleden rond maar de roodheid en het tranen is gelukkig weg; een hele opluchting!
Volgende week naar de dermatoloog; ik ben heel benieuwd wat hij zegt en gaat voorschrijven...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-02-2013 om 23:13

Oculaire rosacea

Vandaag ben ik naar de dermatoloog geweest. Ik heb dus (weinig verrassend) oculaire Rosacea, naast de "gewone" Rosacea. Heb een recept gekregen voor Doxycycline 40mg (Eracea) voor twee maanden en Metrocream (Rozex). Hij verwacht dat het behoorlijk goed zal helpen, zeker ook voor de oculaire Rosacea. Over twee maanden moet ik terug komen. Als mijn Rosacea dan goed onder controle is zal hij me adviseren omtrent mogelijke laserbehandelingen voor de gesprongen/verwijde haarvaatjes zodat ik eindelijk na meer dan 25 jaar een zo egaal mogelijke gezichtshuid krijg zonder rode plekken.
Hij gaf me verder wel complimenten over mijn huidverzorging, huidconditie en het feit dat ik niet zon en braaf zonnebrand smeer. Ondanks de Rosacea ziet mijn huid er toch nog gemiddeld zo'n 10 jaar jonger uit dan ik daadwerkelijk ben; soepel, gehydrateerd en veerkrachtig, zonder rimpels, kraaienpootjes etc. Toch mooi als je al je hele leven kampt met een extreem gevoelige, droge, fragiele Rosacea huid...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.