Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ongerust

ongerust

20-10-2010 om 01:08

Twee schedes en of baarmoeder?

Dochter (16) heeft al twee jaren problemen met afcheiding en jeuk e.d. Is daar al verschillende malen voor behandeld zonder suxes.
Nu na twee jaar ondekt ha dat er misschien bij haar sprake is van twee schedes. Ik en dochter hebben natuurlijk ook eens ge gegogeld en gelezezen dat dit dus kan. Ook een dubbele baarmoeder e.d kan dus mogelijk zijn. Volgende de week hebben we een een afspraak bij de gyn. Is er iemnand hier die daar ervaringen mee heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maria

Maria

20-10-2010 om 10:41

Yep

Hier iemand met ervaring. Overigens heeft die afscheiding en jeuk er (volgens mij) niets mee te maken. Hoewel.... nu ik er over nadenk is het bij mij wel een keer voorgekomen dat ik een tampon had laten zitten (zonder dat te weten) waardoor ik afscheiding kreeg. De tampon zat voor mij "verstopt" achter de ene kant van het septum (wat mijn schede in tweeën deelde). Toen is de gyn er achter gekomen dat ik twee schedes had (en ook een dubbele baarmoeder), ongeveer op de leeftijd van jouw dochter.
Het septum in de schede - waar ik overigens niet echt last van had, ook niet tijdens het vrijen - is verwijderd toen ik een jaar of 25 was. Eenvoudige operatie. Met mijn dubbele baarmoeder ben ik zwanger geraakt en heb, zonder echte problemen, een dochter gekregen, nu alweer puber. Wel met een keizersnee, en wel 3 weken te vroeg geboren,maar verder zo gezond als een vis. Wel extra controles tijdens de zwangerschap, maar dat kwam - denk ik - meer doordat ik in het buitenland zwanger was. Tijdens de keizersnee heeft mijn gyn het septum in de baarmoeder meteen weggehaald. Ben daarna niet meer zwanger geweest, maar dat had wel gewoon gekund.
Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken.

Groet, Maria

mijk

mijk

20-10-2010 om 15:37

Blog

http://bionicmamas.blogspot.com/2009/06/getting-to-know-you-lady-business.html

Een amerikaanse blog van iemand met twee schedes. Deze dame is ondertussen flink zwanger...

Biene M.

Biene M.

23-10-2010 om 06:53

Ongerust

Er valt in het algemeen nog niet zoveel over te zeggen wat de situatie bij je dochter is. De gevolgen van zo'n aanlegfout verschillen namelijk van vrouw tot vrouw. Bij de één is er een dun vlies binnen de schede en baarmoeder en bij de ander zijn er echt twee schedes en baarmoeders. Het eerste hoeft niet tot problemen te leiden, maar in het laatste geval is het mogelijk dat beide niet goed zijn aangelegd. Fijn dat jullie al zo snel bij de gynaecoloog terecht kunnen. Maak een lijstje met je vragen, maar waarschijnlijk zal de arts ook niet direct kunnen zeggen wat precies de situatie is en wat de consequenties zijn en is er eerst nader onderzoek nodig.

Sterkte in elk geval, zoiets geeft natuurlijk een hoop onzekerheid en onrust. Hopelijk valt het voor je dochter allemaal mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.