Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

29-11-2011 om 21:22

Twijgbreuk bovenarm

Mijn dochter heeft 2 weken geleden haar bovenarm (net onder de groeischijf) gebroken. Het is een twijgbreuk dus de arm is niet helemaal 'door' en de botdelen zijn niet verschoven. Bij de controle een week geleden werd verteld dat ze nog minimaal twee weken rust moet houden met de arm en dat ze hem niet mag belasten. Dat lukt steeds minder goed ;-( In het begin had ze veel pijn dus ontzag ze de arm vanzelf, maar nu loopt ze regelmatig zonder sling en doet van alles met haar arm. En ik maar roepen dat ze voorzichtig moet zijn.
Hoeveel kwaad kan het dat ze haar arm toch gebruikt? Zou de breuk inmiddels misschien al geheeld zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

29-11-2011 om 21:25

Gips

Kunnen ze er niet toch een weekje gips omdoen o.i.d.? Dat maakt het wat makkelijker om rust te houden en alles op zijn plek te laten komen. Hier heeft Tangodochter ook zo'n breukje gehad, moest twee weken in het gips. Daarna nog zo'n strakke sok erom gehad. Vond ze zelf ook prettig. Dat zou misschien ook nog een idee zijn voor je dochter.

Vic

Vic

29-11-2011 om 21:29

Kan niet

De breuk zit te hoog. Dan zouden ze haar hele bovenlichaam moeten meegipsen.

Tape?

En als je van die stevige tape (om volleybalenkels in te tapen bv) langs bovenarm op borst-rug plakt? Niet rondom, maar zo dat de arm dichter tegen het bovenlichaam zit, zodat je moeite moet doen om je arm te bewegen. Misschien is alleen een psychologisch verbandje al voldoende. Dat ze telkens een herinnering krijgt van o ja, mag niet...

Vic

Vic

30-11-2011 om 10:18

Polly

Ja, ik weet het. We hebben er twee van het ziekenhuis gekregen. Gek genoeg raken ze toch regelmatig kwijt, of liggen allebei boven als dochter beneden zit. Of ze gebruikt ze om om haar moeder heen te gooien als lasso

Puck

Puck

30-11-2011 om 13:32

Vic

boven liggen is natuurlijk geen excuus. Ze heeft haar arm gebroien, niet haar been
Ik heb verder geen idee hoeveel kwaad het kan. Meestal wordt gezegd mobiliseren op geleide van de pijn, dus als ze dat doet zal het toch wel meevallen? En soms zijn ze in het ziekenhuis erg behoudend met hun advies is mij gebleken.

Vic

Vic

30-11-2011 om 16:49

Jawel

Over een week hebben we weer controle. Ik weet niet of ze dan ook een foto maken.

Heeft ze nog pijnstillers?

Mijn dochter heeft haar bovenarm een aantal jaar geleden ook gebroken,en dan volledig.Ze kreeg hiervoor ook geen gips, zat te hoog. Als pijnstillers mocht ze paracetamol. Die wilde ze na een week niet meer. Die waren volgens haar goor en hielpen toch niet. Op de foto die na 1 of 2 weken gemaakt werd was al verkalking te zien. De breuk was al aan het genezen dus. En met een week of 4-5 kon ze haar arm al weer gebruiken.
Ik denk dus, Als jouw dochter verder geen pijnstillers slikt, ze niet zomaar over haar grenzen gaat.
Misschien wordt met niet belasten meer over sporten en stoeien bedoeld?
Gelukkig maar dat ze zich al zo snel beter voelt
groetjes, Goya

Vic

Waarom bel je de poli niet even op? Even de vraag aan de assistente voorleggen, dat kan toch wel?

Groeten,

Temet

Vic

Vic

07-12-2011 om 10:05

Controle gehad

Vanmorgen hebben we voor het eerst een 'echte' arts gezien. Die heeft dochter wat met haar arm laten zwaaien en heeft haar genezen verklaard. Het was wel grappig toen hij vroeg of ze haar sling nog de hele dag droeg. Dochter keek even naar mij omdat ze niet kon inschatten wat het gewenste antwoord was, en zei toen dat ze er probeerde op te letten. Het advies is nu om de arm te gebruiken met verstand en haar grenzen in de gaten te houden. Net als iedereen dus eigenlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.