Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

18-02-2009 om 09:05

Uitslag, keelpijn, koorts: virus?

Ik heb mijn oudste (7) hier op de bank liggen met keelpijn en koorts. Maandag had hij een jeukende plek op zijn gezicht die nu nog wat rood is maar wel wegtrekt, gisteravond zette de keelpijn door die de hele dag al bleek te sluimeren, inclusief koorts en flink overgeven. Nu is het alleen keelpijn en koorts.

Manlief heeft ook een skinrash alsof hij te hard geschoren heeft maar dan in zijn nek, en keelpijn. Klinkt dit als een bekend iets, virus? Gaat het rond? Duurt het lang? Ik ben normaal gesproken al niet zo dol op virussen, maar tijdens zwangerschap al helemaal niet, vandaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

18-02-2009 om 09:18

Hier ook

Een zieke man. Pijn in keel, koorts, moe. Niet overgeven, geen misselijkheid

Hoop niet dat straks het hele gezin het heeft.

Pippie

Roodvonk?

Alette, je klachten klinken als roodvonk. Ik zou even de huisarts (telefonisch) raadplegen. Roodvonk moet namelijk wel met antibiotica behandels worden om bijwerkingen te voorkomen...

Alette

Alette

18-02-2009 om 12:59

Tip

bedankt voor de tip, tramontana. Ik heb er even op gegoogled maar het lijkt het niet te zijn. Ik denk dat die uitslag een dag eerder al het eerste teken van verminderde weerstand was, het blijft nu bij lichte koorts en keelpijn. Hij eet en drinkt iets minder maar genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.