Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

janny71

janny71

01-10-2010 om 11:54

Veranderen cyclus

Voor de 2e maal heb ik nu een Mirenaspiraal naar volle tevredenheid. Deze zit al 3,5 jaar. Op advies van de huisarts kreeg ik 8,5 jaar geleden een Mirena omdat ik hevig vloeide (elk uur verschonen 24uur per dag 4 dagen lang enz.) Het vloeien werd minder, hoefde alleen nog maar een inlegkruisje te gebruiken. Nu wordt het vloeien langzamerhand weer erger, om de 2 uur verschonen. Enkele dagen na de eisprong verloor ik altijd een paar dagen wat bruinige afscheiding, dit wordt langzamerhand ook erger, meer bloederig en het gaat over in de menstruatie. De cyclus wordt ook steeds korter, was nu 24 dagen.
Voordat ik naar de huisarts ga, wil ik graag ervaringen van anderen hierover horen. Oh ja, ik ben 39 jaar.
janny71

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Eddie Philips

Eddie Philips

01-10-2010 om 20:42

Zit het er nog wel?

De mijne was op een gegeven moment spoorloos verdwenen. Nu het zo veranderd is, is het misschien een idee om te controleren of het er nog zit.

janny71

janny71

05-10-2010 om 21:53

Zit er nog wel

De mirena zit er nog wel, dat kan ik aan de bijwerkingen van de mirena voelen, opgeblazen gevoel, onderhuidse puisten ed. maar de bijwerkingen wegen niet op tegen het overmatig bloedverlies van voor de mirena.
Maar dat het bloedverlies nu steeds meer wordt en de cyclus korter wordt, vind ik wel vreemd.

Ook

Ik kreeg op een bep moment ook een kortere cyclus (22dgn). Volgens mijn huisarts was dat de aanloop naar de overgang en zou mijn cyclus eerst wwer langer worden (dat stadium zit ik nu in) en daarna onregelmatig worden en daarna ophouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.