Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helen

Helen

23-09-2008 om 20:50

Verhoogde speekselproductie na medicijnen?

Hallo,

Ik heb een vervelend probleem. Hopelijk herkent iemand het (ter geruststelling of met een oplossing..)

Ik heb een dikke week medijnen geslikt voor een hardnekkige longontsteking met vocht op de longen: Prednisolon, Avelox en Pantazol. Voor mijn gevoel zo'n beetje alle bijwerkingen gehad (valt wel mee maar toch..) en blij dat ik nu van de medicijnen af ben. Ik heb zondag de laatste keer geslikt.

Ik heb gisteren (maandag) erg veel last gehad van lucht in mijn slokdarm. Had ik de week ervoor ook al maar dacht dat het van de Pantazol zou zijn en over zou gaan als de kuur af was.
Bedacht me gisteren dat ik veel speekselvorming had, dat steeds wegslikte en daardoor lucht leek in te slikken. Vandaag is het nog erger geworden. Ik heb zeker een halve liter weggespuugd. Als ik het inslik blijf ik lucht mee inslikken wat dus ook niet prettig is..

Is die verhoogde speekselproductie misschien een ontwenningsverschijnsel van de medicijnen? Kan dat, heeft iemand een idee? In de bijsluiters kan ik niets vinden erover.

Ik hoor het graag!
Groet Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

23-09-2008 om 21:17

Helen

Hey Helen,
Als ik jou was zou ik toch maar best terug naar de behandelende arts gaan, je doet daar zeker goed aan en hoef je ook niet langer ongerust te zijn.
Veel beterschap gewenst, Liefs Marianne

Helen

Helen

25-09-2008 om 11:09

Beter..

het gaat al beter.. vanmorgen controle bij arts gehad: waarschijnlijk een bijwerking. medicijnen zijn pas over een week helemaal uit mijn lijf en ws. ben ik er dan vanaf. Dank voor je reactie Marianne!

Marianne

Marianne

25-09-2008 om 16:27

Goed

Goed dat je naar de dokter bent geweest!
Hopelijk ben je snel weer beter, Liefs Marianne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.