Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

myrna

myrna

02-03-2011 om 07:59

Vermoeden nekhernia

hallo allemaal
omdat ik niet zo'n type ben die meteen een huisarts belt leg ik het eerst hier eens voor

een week of drie geleden kreeg ik enorm veel pijn in mijn rechterarm en werden mijn vingers aan die arm soms gevoelloos en even later voelde ik alleen tintelingen in arm en vingertoppen.

Nu sinds een dikke week heb ik ontzettende pijn in mijn nek die uitstraalt naar mijn hoofd ( dus ook nog dagelijks hoofdpijn) en mijn linkerschouder.De pijn in mijn rechterarm is echter weg, al heb ik nog steeds (vooral 's morgens) tintelende vingertoppen rechts..

wat denken jullie...toch eens de huisarts bellen?? ik lag gisteravond in bed en moest zo ineens aan een nekhernia denken maar kan dat zo plotseling?? ik heb al gegoogled en zie eigenlijk alleen maar overeenkomsten:-s

dankjulliewel voor het jullie luisterend oog

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

02-03-2011 om 08:41

Nee hoor

vooral gewoon nog een poosje mee doorlopen , even flink zijn.Niet zo kinderachtig he!

Ik heb dergelijk versc hijnselen gehad. Bij mij zaten zenuwen knel in de bovenste rugwervels. Ik ben geopereerd , anders was ik enkele jaren in een rolstoel terecht gekomen.
Do i need to say more?

myrna

myrna

02-03-2011 om 09:08

Koentje

oei, daar schrik ik idd van...ik heb net toch maar gebeld en kan om tien over elf terecht.Ondertussen zit mn nek echt helemaal vast en heb ik megahoofdpijn

kan het zo plotseling komen dan?? ik heb ook gelezen dat stress een factor kan zijn en heb idd een zeer stressvolle periode achter de rug..het zal vast niet alleen van de stress komen neem ik aan maar ja..wie weet..

er even vanuitgaande dat het toch een nekhernia is...heb je een mri-scan gehad? hoe zijn ze er achter gekomen? kan het ook met medicijnen..( ben al vaak geopereerd maar dit lijkt me zo riskant..)

Hup

naar de dokter! Ik heb ook wel eens iets dergelijks gehad, niet zo heftig als jij het beschrijft maar wel tintelingen en door gevoel in arm en hand, daarna last van mijn nek. Ik ben na een paar dagen naar de dokter gegaan, doorverwezen naar fysio en daarmee was het zo over. Er zat iets bekneld in mijn nek. Dus, hupsakee...
(geeft myrna zacht trapje richting huisarts)

sassie

sassie

02-03-2011 om 12:45

Direct naar de ha ermee

Je kunt beter één keer voor niks komen dan een keer te laat!! Wat het ook mag zijn, jij hebt gewoon iets en daar moet wat aan gedaan worden. Laten zij het maar uitzoeken want daar hebben zij voor geleerd.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Succes!!

myrna

myrna

02-03-2011 om 13:37

Geen nekhernia volgens ha

hij heeft wat onderzoekjes gedaan en hij vond de klachten niet bij een nekhernia passen, ik had nog voldoende spierkracht in mijn handen ( ik moest in zn vingers knijpen). Ik moet thuis dagelijks wat oefeningetjes doen en zorgen dat mijn nek warm blijft ( of paar keer met een warm kersenpitkussentje erop) en ik heb pijnstillers gekregen. Mochten de klachten echter volgende week nog zo zijn dan moest ik maar weer bellen/ komen en dan zou fysiotherapie aangeraden worden. En toch....toch zit het me nog steeds niet lekker...gek he..

koentje

koentje

02-03-2011 om 13:42

Tja.......

hoe plotsel;ing het kan weet ik niet. Bij mij heeft het heel lang geduurd voor mijn klachten serieus genomen werden. Ik had eerst last van nek en schouders en tintelende vingers. Daarvoor ben ik een tijd behandeld bij fysio. Dat leek weinig uit te halen.
Op een bepaald moment kreeg ik een raar gevoel in mijn benen, mede omdat ik dit slecht kon verwoorden is dit lang ondergeschoffeld. Uiteindelijk was duidelijk dat ik niet meer automatisch mijn voeten goed optilde, met name als ik moe werd. Uiteindelijk is er een MRI gemaakt door de neuroloog waaruit bleek wat er aan de hand was. Ik werd toen vrij snel geholpen (binnen twee maanden) want er was gevaar voor verergering.
Het was een vrij zware operatie (het kanaal waardoor je zenuwen lopen wordt uitgeboord, ruimer gemaakt en de zijhaakjes aan mijn ruggegraat zijn weggehaald.) waar ik vrij goed van herstelde. Ik ben toen wel maanden uit de running geweest. Snel moe, erg stijve nek/rug, in het prille begin opnieuw leren lopen, het leek gewoon heel eng.
Ik heb nog steeds wat restverschijnselen. Echt goed rennen kan ik niet; ik ga snel over mijn benen struikelen en slepen met een voet.
Maar neem het dus wel serieus. Wat ik had was geen nekhernia trouwens maar een vergroeiing van de nekwervels, stenose, waardoor de zenuwen knel kwamen.

NaShA

NaShA

02-03-2011 om 14:14

Mijn man

had/heeft ook een nekhernia. Hij is er niet aan geopereerd maar heeft een andere behandeling gehad. Met een naald naar de hernia en dan met geluidsgolven is het vocht teruggedrongen.
Voordat duidelijk was dat het een nekhernia was waren we ook wel een tijd onderweg. Inderdaad, eerst fysio enzo. Uiteindelijk dachten ze nog aan carpaal tunnelsyndroom maar de test daarvoor wees niks uit. Toen uiteindelijk een MRI "omdat de klachten nu eenmaal bleven" en toen een verontrustende uitslag. Een behoorlijke nekhernia, op een schaal van 1-10 zat hij al op 8 zeg maar! Ook is er slijtage in zijn nek....

myrna

myrna

02-03-2011 om 15:10

Lidwientje walg

sorry, ik dacht dat ik al antwoord op jouw vraag gegeven had..niet dus.. maar de tintelingen voel ik in alle vingers..vanmorgen moest ik bij de ha mijn linkerarm strekken en toen kreeg ik ineens rillingen in die arm, vreemd hoor.

Nasha, ja dat gevoel heb ik ook idd. In 2007 heb ik ook cts gehad ( maar dan links), de sympotmen komen wel overeen maar toen waren de tintelingen constant aanwezig en nu niet..nu bij vlagen ( wel erg veel vlagen

ik wacht de hele aankomende week af, mocht ik dan nog die pijn en rare tintelingen hebben dan ga ik maar 'gewoon' weer heen...

Cts?

misschien toch nog eens laten kijken of er geen herhaling van de CTS is, je kunt ook aan de buitenzijde CTS (cubitaal tunnel syndroom) klachten krijgen, als de ulnaris (tijdelijk)wat klem zit.

zie bijv. hier http://www.golfarm.nl/html/cubit__tunnel_syndr_.html

Bij aanhoudende klachten zou je ook de fysio kunnen raadplegen, die kunnen vaak goede adviezen (of oefeningen) geven..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.