Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Asje2

Asje2

07-02-2010 om 20:05

Verstopt door optimel, diarree door fristi?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wieke meijer

wieke meijer

18-02-2010 om 17:05

Weinig melk

mijn dochters zijn ook geen melk drinkers om er toch iets van melk in tekrijgen meng ik melk met chocomel/of fristie
optimel en zo niet geprobeert eigelijk door de zoetstoffen.
Weet echt wel dat het niet de beste oplossing is maar er moet toch iets in.

Zelfgemaakte milkshake

Mijn zoontje (2,5 j.) is gek op zelfgemaakte milkshake en yoghurt-smoothies.
Voor de milkshake doen we yoghurt, melk en banaan (en/of ander fruit) in de blender of kloppen het met de staafmixer. Eventueel kun je er ook nog diksap of ijs bij doen. Maar met alleen banaan is het al erg zoet. Makkelijk, snel klaar en ik vind het zelf ook erg lekker!
Tot 4 jaar kun je het best volle melkproducten geven.

liedewij

liedewij

23-02-2010 om 19:55

Yoghurt of melk met fruit.

Het zal wel kort door de bocht zijn maar met 15 maanden vind ik dat ze veel noten op haar zang heeft. Fristi en optimel zou ik zo'n kleintje niet geven. Gewoon volle yoghurt met fruit in de blender. In het begin mixen met optimel of fristi en de verhouding steeds veranderen zodat ze uiteindelijk een melkproduct binnen krijgt, gezoet met fruit. Twee vliegen in een klap. En niet zoveel melkproducten, geeft een vol gevoel wat dan weer ten koste gaat van eten.

Noten op de zang?

Er zijn nou eenmaal mensen en ook kinderen die gruwen van zuivel. Echt WALGEN, anders valt het niet te omschrijven.
En op een gegeven moment is er geen borst meer, en moet er toch iets gegeven worden ter vervanging van de borst.

Dat is geen kwestie van noten op de zang, dat is een kwestie van SMAAK. Dan moet je creatief zijn, want gewone koemelk IS nou eenmaal een smerig goedje (vind ik zelf).

liedewij

liedewij

25-02-2010 om 12:56

Fristi/optimel

Als een kind wel fristi of optimel drinkt kan het ook melk/yoghurt met fruit drinken. Dan is de zuivel niet het punt. Wel gewenning aan de suikers en zoete troep die in optimel/fristi zit. Dus kun je het afwennen en langzamerhand over gaan op puur melk/yoghurt met fruit. Stuk gezonder lijkt mij.

Toch anders

Optimel en fristi zijn niet schoolvoorbeeld van het gezondste soort zuivel.
Als je van borst naar koe moet heb je te maken met een enorm smaakverschil.
Ik kan me erg goed voorstellen dat je als moeder al blij bent dat er IETS zuiveligs in gaat, maakt niet uit wat voor soort. Voordeel van Fristi is dat de nare zuivelsmaak helemaal verhuld wordt door de andere zooi die er in zit. Ik zou het nooit als eerste gaan geven, maar als niets anders lukt snap ik heus wel waarom het gegeven wordt.

Bij een kind dat nog zo jong is kun je echt niet spreken van 'noten op de zang'. Zo'n kind dat altijd borst gewend is moet eerst eens bijkomen van de schok omdat een koe zo anders smaakt dan ie gewend is.

liedewij

liedewij

05-03-2010 om 09:43

Toch wel gewenning aan zoete fristi.

Ik snap niet dat je fristi aan een jong kind geeft. Ook niet als het net van de borst komt. Als je overgaat van borst naar fles doe je dat stapsgewijs zodat kinderen aan een andere smaak kunnen wennen. Ik zie ook weinig nut van koemelk. Twee van onze 4 kinderen groeien zonder melkproducten op. Geen probleem. Een is allergisch, de ander lust het echt niet. Maar ik ga toch echt niet lopen paaien met fristi en alle zoete zooi.Ze is nu 9 en gaat af en toe overstag voor iets met zuivel. Komt vanzelf wel of niet. Maar als je met een jaar een kind al gaat wennen aan zoete fristitroep denk ik toch dat ze veel noten op hun zang krijgen en ze uiteindelijk echt de overstap naar gezonde zuivel maken. De andere 2 kinderen zijn na de borst overgegaan op melk/fruit combi's en drinken ook gewone melk.

liedewij

liedewij

05-03-2010 om 09:44

Niet

en ze uiteindelijk echt de overstap naar gezonde zuivel NIET maken. Bedoel ik in de vorige posting

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.