Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jun

Jun

16-05-2009 om 19:26

Vetpercentage voor kinderen

Ik heb heel internet rondgegoogled voor een tabel met vetpercentages voor kinderen. Weet iemand of die bestaan?

Alvast bedankt, Jun

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

16-05-2009 om 21:44

Nee

Ik zou ook niet weten waar je dat zou kunnen vinden. BMI zegt niets over vetpercentage. Om het vetpercentage te meten moet je een huidplooimeting doen of andere, veel ingewikkelder meetmethoden toepassen. Er zijn weegschalen die met weerstandsmeting het vocht/vetpercentage bepalen maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar die zijn.
Dat zo'n kindertabel niet zo makkelijk te vinden is zegt misschien al iets over de bruikbaarheid. Wat zou je ermee willen? Zelfs als je een tabel hebt, heb je dan betrouwbare methode om het vetpercentage te meten? En wat wil je eer dan mee?
Ook bij volwassenen klinkt het leuk maar ik vraag me af hoe nuttig het is. Ik heb naar aanleiding van jouw vraag een rekenmodelletje voor volwassenen gevonden. Als ik mijn gegevens daar invul, dan is mijn vetpercentage te hoog. Toch geloof ik niet dat ik (1.73 en 60/61 kg, BMI 20,3) nou ongezond te vet ben.
Kari

Petra-

Petra-

16-05-2009 om 21:57

Weer wat geleerd

heb me er nooit in verdiept en begrijp nu dat het twee verschillende dingen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.