Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Voetwrat (vervolg)

een paar weken geleden postte ik hier over de enorme wrat op de voet van mijn dochter. Een nieuwe methode wilde ik uitproberen (cryopen) maar er zat te veel eelt en moesten we een zalfje opvragen bij de huisarts (tegen de eelt). Dit werd per abuis, naar mijn mening, tinctuur voor op de wrat. Na een diepe zucht dit maar geprobeerd en tadaa! binnen een week was het grootste deel van de wrat weg! Nu hangt er nog een laatste velletje bij (mocht ik niet weghalen, maar dit zal er vandaag of morgen wel af zijn). En volgens mij is ze er dan vanaf! Dus hoera voor de "fout" van de huisarts!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

07-12-2010 om 12:18

Chris

Herkenbaar. Puckoudste had ook een keer een woetwrat en die kon ook pas met stikstof behandeld wordtn als het eelt weg was. Daarvoor kreeg ik een zalfje met salicylzuur. Dat is dezelfde werkzame stof als formule-W, alleen dan veel sterker. Ik vermoed dat dat bij jou ook het geval is geweest en dan maakt het niet uit of het een zalfje of een tinctuur is. Weet je de werkzame stof + concentratie nog van die tinctuur?
Maar hier ook na een tijdje was het zover dat de wrat weggehaald kon worden, maar omdat dat vlak voor de avondvierdaagse was wilde ik dat oudste niet aandoen. Dus gewoon door blijven smeren met de zalf en na de avondvierdaagse trok ik de wrat met wortel en al er zo ineens uit toen ik de pleister loshaalde.

Chris35

Chris35

07-12-2010 om 13:14 Topicstarter

Salicylzuur 20% vloeibaar

kregen we. moesten om de wrat heen vasiline smeren, want wat een agressief spul zeg! Als ik op de trap naar beneden liep, rook ik dat spul nog!
Maar goed, het heeft gewerkt en nu dat plekje goed in de gaten houden als dat velletje er af is.

Puck

Puck

07-12-2010 om 14:10

Chris

Dat is dus precies hetzelfde wat je anders in een zalfje had gekregen
In plaats van vaseline eromheen kreeg ik de tip om een stuk sporttape of brede leukoplast te nemen en daar een gaatje in te knippen waar de wrat precies doorheen paste en de omliggende huid werd afgedekt. Dan dus de zalf op de wrat en afdekken met een gewone pleister (met zo'n wondkussentje erin). Onderste pleister gewoon laten zitten en de bovenste pleister 2 keer per dag vervangen en er nieuwe zalf op smeren.
En ja, het is agressief spul en formule W bevat hetzelfde alleen dan iets van 14% ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.