Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vraagjes aan Ouders Online-ers die overspannen zijn geweest

Ja daar ben ik weer. Zit nu sinds enige tijd in de Ziektewet omdat ik overspannen ben. Heb zelf al de nodige dingen opgepakt (psychotherapeut om de week, fysiotherapie iedere week, en huisarts iedere maand). Nu loop ik toch tegen wat dingen aan die me onzeker maken:
1. M'n toestand wisselt nogal. Ik heb soms een hele goede dag en dan daarna weer een paar rotdagen. Herkennen jullie dit?
2. Heb de afgelopen nachten lekker geslapen, tot vannacht. Gisteravond naar Yoga geweest en normaal slaap ik dan prima, maar nu ineens niet. Ik kan er alleen de vinger niet achter krijgen waar dat dan aan ligt. Teveel gedaan?

Wat ik ook moeilijk vindt is dit weer. Daarnaast lijkt het wel of nare dingen veel harder binnenkomen.

Ik heb even een hart onder de riem nodig geloof ik. Ben soms gewoon bang voor alles wat ik ineens voel (na een een hele tijd allemaal weggeduwd te hebben).

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

18-10-2011 om 10:44

Juulia,

1. Heel herkenbaar. Jouw herstel gaat niet in een recht lijntje omhoog, maar met pieken en dalen. Geloof me, er zullen wel steeds vaker goede dagen komen. Valkuil: als je een goede dag hebt, teveel doen en willen. Eigenlijk zou het zo moeten zijn: als je een goede dag hebt, ga je er bij zitten om er van te genieten. In plaats van zo'n dag volstoppen om dat er zoveel moet gebeuren.
2. Maak je niet al te druk om een keer een nacht slecht slapen. Een beetje mild zijn voor jezelf, en je lichaam. Pieker niet al te veel om de redenen van een slechte nacht, maar kijk er mild naar:'hé wat een vervelende nacht, ach morgen vast beter'.
3. het weer. Natuurlijk heb je last van het weer! Dat hebben mensen die niet overspannen zijn ook. Maar bij jou komt het meer binnen, omdat je nu zo'n dunne huid hebt. En door die dunne huid gaan nare dingen je gemakkelijk onder je huid zitten.
wees een beetje vriendelijk voor jezelf. Je hebt het zwaar. Als een kind van je zich naar voelt, zorg je voor dat kind. En nu ga je precies zo voor jezelf zorgen. Een beetje begrip, een beetje mildheid helpen beter dan jezelf pushen en piekeren. Als je enkel hebt verzwikt, ontzie je voet. Nu je je hoofd hebt verzwikt, ontzie je je hoofd.
Geloof me. Het komt goed.

Valkyre

Valkyre

20-10-2011 om 21:26

Amen

Precies wat Bellefleur zegt: het gaat met ups en downs, en op den duur komen er steeds meer ups en steeds minder downs. Heel veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.