Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Waarom ineens koude oeten

de laatste maand heb ik 's avonds steeds vaak koude voeten. Had ik eerst nooit last van. Ik loop zoveel mogelijk op blote voten binnenshuis, al mijn hele leven (bijna 40 jaar) gedaan, nooit koude voeten gehad. Nu de laatste maanden dus wel regelmatig. Kan dat met leeftijd te maken hebben? Doe ik sokken/ sloffen aan dan heb ik snel weer (te) warme voeten...

Groetjees Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

29-01-2012 om 16:06

Ik weet het niet

maar bij mij is het ook op een bepaald moment ontstaan........

Pham

Pham

29-01-2012 om 17:08 Topicstarter

Mmmmm

riekt dus toch stiekum naar ouderdoms kwaaltjes????

Verder heb ik het namelijk nooit koud, mijn collega's griezelen van mij, loop in mijn t-shirt en ben de 1e op 't werk die het warm heeft..... Vandaar dat ik die koude voeten ook zo apart vind.

Groetjes Pham

Brianna F

Brianna F

29-01-2012 om 19:34

Ook

Ik heb het altijd warm, zit in t-shirts, terwijl de rest zich hult in fleecetruien. Maar ik draag wel dikke wollen sokken. Ook 's nachts in bed. Terwijl ik het voor de rest gewoon warm heb.

Iris

Iris

30-01-2012 om 17:22

Tip.

Misschien toch hormonen, i.v.m. pre overgang of zo iets? Of een slechte doorbloeding?
Heb er zelf geen last van, en ben al 50 plus. Maar als ik een keer 's avonds koude voeten heb neem ik een borrel en dat helpt gelijk! Proost!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-01-2012 om 19:04

Koude voeten

Een slechtere doorbloeding, zeker in de voeten, kan met de leeftijd te maken hebben. Roken, diabetes, hoge bloeddruk en zwaarlijvigheid zijn allemaal factoren die een negatieve rol kunnen spelen.
Zorg voor goed passende, ruime schoenen. Draag dikke katoenen of wollen sokken. Leg je voeten eens hoog. Neem 's avonds een warm voetenbadje en masseer daarna je voeten lekker in met bijv. Gehwol Warmte-Balsem. Trek daarna lekker warme pantoffels aan. Een paar comfortabele sokken in bed helpen ook. Je kan beter (te) warme voeten hebben dan te koude.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.