Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jennifer

Jennifer

15-06-2010 om 08:28

Wankel op benen, wazig in hoofd

Herkent iemand deze klachten? Gisteren weer zo'n dag van wankel op mijn benen, wazig in mijn hoofd. Ik kan weken barsten van de energie en dan ineens weer een paar van dit soort dagen krijgen. Moe, wankel en dizzy een gevoel alsof ik er niet echt ben.

Alles is al onderzocht en ik mankeer niets zegt de dokter.

Maar dit soort dagen maakt me zo onzeker.

Groetjes,

Jennifer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-06-2010 om 08:42

Dit wil je niet horen

Jennifer, hoe voel je je verder? Ben je erg dr, zit je goed in je vel?
Een kleine 2 jaar geleden begon ik ook zo te kwakkelen en ook ik ben door de hele medische molen geweest tot CT-scan van mijn hoofd en 24 uurs ECG-meting aan toe en er was ook niets te vinden. Ik zat verder hartstikke goed in mijn vel en wist ook niet wat ik er verder mee aan moest maar voelde me ook onzeker worden. Maar thuis, op school, op mijn werk liep alles op rolletjes en daar was ik trots op, dat ik al die ballen zo goed in de lucht kon houden. Achteraf (is makkelijk praten) was het een teken dat ik echt gas terug moest nemen. Doordat ik het niet herkende als zodanig ben ik een maand later in een ongelooflijk diep zwart ggat gevallen. Ik kreeg een forse depressie met een angst-en paniekstoornis waar ik ondertussen weer goed uit ben gekomen.
Dat hoeft bij jouw natuurlijk niet het geval te zijn, maar misschien is het wel iets om even te overdenken.

Eerste ingeving

"Ik kan weken barsten van de energie en dan ineens weer een paar van dit soort dagen krijgen."
Kan het zijn dat je in die weken té veel energie gebruikt, over je grenzen heen gaat en daar vervolgens de prijs voor betaalt in de vorm van dagenlang doodop zijn?

MariaV

MariaV

15-06-2010 om 10:16

Mee eens

Helaas, ook ik herken die klachten als een voorbode van mijn depressie, die ik kreeg na jarenlang teveel stress te hebben gehad. Ik vond de stress eigenlijk wel meevallen, maar het was blijkbaar toch te veel.
Tips om een depressie te voorkomen zijn: gezond eten, genoeg slapen, de tijd nemen voor de dingen, elke dag minimaal een half uur lichaamsbeweging (wandelen is goed genoeg), liefst in de open lucht, minimaal één hobby helemaal voor jezelf, regelmatig doelbewust onspannen. Dit alles is geen luxe, je bent aan jezelf en je gezondheid, en daarmee aan je gezin verplicht om goed voor jezelf te zorgen.
Hopelijk kun je er wat mee.
Maria

Jennifer

Jennifer

15-06-2010 om 13:21

Fijn....

om jullie reacties te lezen. Het zou zo maar kunnen dat ik teveel hooi op mijn vork heb. Afgelopen weekend in een druk pretpark gelopen en dat hakt er in wat energie betreft. Veel mensen, veel geluiden...

Maar als je je dan een dag later, na een goede nachtrust, nog zo naar voelt dan word je toch onzeker en bang dat er iets anders aan de hand is. Het bekende cirkeltje denk ik.

Alles wat in de laatste weken van het schooljaar wordt gestopt, sportdagen, kamp, feestjes enz.

Ik heb nog een uurtje voor de kinderen uit school komen dus ik ga het er even van nemen.

Jennifer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.