Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat is er te doen tegen pms

Ik word echt gek van die kwaaltjes die erbij horen zoals, flink bloedverlies, zeer pijnlijke borsten, misselijkheid en hoofdpijn.

Ik ben niet aan de pil en overweeg een mirena spiraaltje te laten plaatsen, zou dit een verlichting kunnen geven?

Alvast bedankt voor de reacties.
Dushi1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

dat kan, je kan ook de pil door blijven slikken daar heb ik geen ervaring mee maar ik ken vrouwen die zo de aantal menstruaties dus terug brengen naar een paar keer per jaar. Verder ben ik van plan om na de bevalling weer aan de prikpil te gaan, dan krijg ik helemaal geen cyclus meer. Ik wil graag na 7 jaar 'gewoon normaal ongesteld' er weer vanaf zijn omdat ik mij ronduit emotioneel rot voel elke maand.

Linda99

Linda99

05-03-2009 om 14:35

Dushil

Waar ik baat bij heb zijn Teunisbloemolie capsules, verkrijgbaar bij de drogist.

Hier ook

de overweging mirena of prikpil...ik word met de maand gekker van mezelf! en als ik al gek van mezelf word, hoe moet dat dan wel niet voor mijn naasten zijn! Doorslikken van de pil is hier geen optie want ik voel me toch beroerd! ik had nu ivm de vakantie 1 week doorgeslikt maar menn wat ben ik beroerd geweest!

Nog zoekende

't kan dagen goed gaan en dan wordt je opeens weer zoooo sjacharijnig en moe wakker en het ergste: m'n dochtertje van 2,5 gaat me juist dán uitdagen, lijkt wel. M'n vriend trouwens ook! Ik háát mezelf als ik dan m'n geduld verlies!
Ik heb sinds een aantal maanden myrena maar merk nog niet veel verbetering. Maar ik zat net weer op een site mens-en-gezondheid.infonu.nl, die raadde weer st-janskruid en ginseng aan. Voor de lichamelijke klachten magnesium en vitamine b6 én omega 3 is overal goed voor.
Maar ik ben er niet zo consequent in. Bestond er maar zoiets als een aspirientje die je gewoon alleen neemt op het moment dat je het nodig hebt!

dushi1

dushi1

10-03-2009 om 15:15 Topicstarter

Yasmin, mercilon of mirena?

Ik weet niet wat ik moet doen.
Iemand ervaring met bovenstaande pil?

Ik zit zo te twijfelen of ik toch een spiraaltje neem of weer, sinds járen, aan de pil moet. Een voordeel bij de pil kan zijn dat je huid beter wordt ( heb nu last van acne) maar helpt het tegen die buikkrampen, het vele bloedverlies en alle andere pms kwalen??

Wie o wie heeft ervaring?

Dushi

Polly Shearman

Polly Shearman

10-03-2009 om 17:22

Ja ik

Ik slik nu al 1,5 jaar de yasmin en ik ben super tevreden. Mijn sexleven is TOP! en ik word (bijna) nooit ongesteld. Ik slik de pil gewoon door, op advies van mijn huisarts. Dat kan geen kwaad, ik voel me er lekker bij omdat zo de hormoon toevoer constant is.

groet, polly

dushi1

dushi1

11-03-2009 om 07:43 Topicstarter

Polly

waarom slik je de pil door?
Om niet meer ongesteld te worden, of omdat je in die week stemmingswisselingen ondervindt, of iets anders?
En wat doet deze pil voor je huid?

Dushi

Polly Shearman

Polly Shearman

11-03-2009 om 12:03

Dushi

Ik slik de pil door omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, mede door de stemmingswisseling. Bovendien vind ik het pijnlijk en onnodig.
Mijn huid ziet er prima uit. Ik doe het gewoon goed op deze pil ik heb ook nooit een doorbraak bloeding, ik heb een vriendin die hem ook slikt maar wel stopweken inlast omdat ze anders doorbraakbloedingen krijgt. dat is dus per mens verschillend.
Ik wil eigenlijk nooit meer zonder. Al komt er natuurlijk een punt dat je moet stoppen, want je leven lang de pil slikken is niet zo heel handig.

groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.