Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nancy

Nancy

02-01-2009 om 18:16

Wat te doen bij schrale / rode mond?

Hallo,

Ik hoop dat er hier iemand is die me advies kan geven.
Mijn dochter heeft nu al een aantal dagen last van een rode rand onder haar mond. Nu is het zeker zo dat ze vakk met haar handen langs haar mond smeert en haar mond bevochtigt maar ze vindt het zelf ook heel vervelend en is ook pijnlijk. Het zijn dus niet haar lippen maar precies onder haar lippen. Moet ik dit nu insmeren of juist niet? Zo ja, waarmee moet ik het dan insmeren? Is er iemand die weet wat te doen? Bij voorbaat dank hiervoor.
Groetjes, Nancy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-01-2009 om 19:07

Typisch winterkwaaltje

ik smeer ruim met vaseline, zowel lippen als het randje er onder.
Maar ik moet me dan wel beheersen om het er niet af te schrapen. Hetzelfde als met lippenstift overigens.

Angela

Ik zou

snachts vaseline doen en overdag haar een lippenbalsam in haar zak geven zodat ze steeds kan smeren.

Lou

Lou

03-01-2009 om 17:31

Sudocrem

Mijn dochter heeft hetzelfde maar dan op het randje boven haar lip. We smeren er 's nachts sudocrem op (niet overdag, dan loopt ze met een snor) en 's ochtends is er dan al een heel stuk rood verdwenen. Helaas komt het wel telkens terug.

groet,

Lou

Lippenbalsem

Mijn dochtertje van 5 heeft daar ook last van.
Vooral met koud weer.
Ik smeer zeker geen zinkzalf of sudocreme erop want dat droogt nog meer uit. Op haar nachtkastje staat een lippenbalsem en in haar broekzak ook. Ze smeert het een paar keer per dag op en rond haar mondje en dan gaat het snel beter!
Inget

Tirza G.

Tirza G.

04-01-2009 om 00:44

Lansinoh

Wondermiddel!

Tirza

Moes

Moes

04-01-2009 om 09:23

Tja, óók wondermiddel: purol zalf, in rond blikje

Echt waar, een nachtje erop: óp én rond de lippen, en het rood en schraal is al weg. Eventueel ook nog overdag, of een paar nachten achter elkaar. Goed spul! Ik gebruik het ook voor kleine rode plekjes, kloofjes, een nagelriem die zeer doet. Groeten van Moes.

Mijn zoontje

heeft en doet precies hetzelfde: likken en wrijven over en langs en onder de lippen. Zijn hele mond was rood en ben ermee naar de HA geweest. Er is een naam voor: likeczeem. Ik kreeg een antibacteriele zalf mee en een hele vette creme. Nog vetter als purol enzo. Ik geloof dat er schapevet met vaseline inzit. Met name die vette creme smeer ik vaak en dat helpt wel. Maar het huidige weer is niet echt bevorderlijk, dus helemaal weg is het nog niet.
Succes!

Plien

Plien

04-01-2009 om 13:52

En vooral

Niet meer likken! Mijn zoontjes doen dat ook wel eens en het wordt snel een gewoonte. Ik moet ze daar echt even op wijzen en dan is het ook snel weer over.
Daarnaast smeer ik gewoon met iets vets, vaseline bijvoorbeeld.

Zo vet mogelijk

Vaseline en uierzalf werken hier heel goed. En vooral natuurlijk niet blijven likken...

Nancy

Nancy

04-01-2009 om 17:51

Bedankt voor jullie reacties!

hallo allemaal,

Echt tof dat jullie zo veel hebben gereageerd. Inmiddels heb ik ook vaseline in huis gehaald en (had al Sudocreme en Purol). Ik ben dus nu een beetje aan het experimenteren wat het beste werkt. Het likken moet mijn dochter inderdaad laten, ik zeg er ook steeds iets van maar soms doet ze het gedachteloos, dat zie ik aan haar. Van likexceem had ik nog nooit gehoord maar het klinkt erg logisch. In ieder geval nogmaals heel erg bedankt, voortaan kom ik eerst hier posten voordat ik zelf vanalles ga proberen. Groetjes, Nancy

Ook

Die van mij heeft het ook door de kou, gelukkig likt hij niet en dan doe ik er overdag vaak nivea op en voor het slapen Nestosyl (nogmaals: hij likt niet, ik weet niet of dit anders een goed idee zou zijn). Ik dacht ook dat zinkzalf door de indrogende werking juist averechts zou werken.

MLN

MLN

05-01-2009 om 14:27

Uierzalf

Uierzalf van het Kruidvat. Ook ideaal voor droge handen. ´s Avonds voor het slapen gaan lekker dik invetten.....

Chantelle

Chantelle

05-01-2009 om 21:00

Geen sudocreme

Ik zou echt geen Sudocreme gebruiken. Dat is meer om te ontvochtigen. Dat is niet wat je wilt. Dus geen Sudocreme of zinkzalf etc. Gewoon iets supervets. Bij gebrek aan beter heb ik tepelkloofjescreme (Purelan oid) op de superschrale lippen van mijn zoontje gesmeerd. Werkt als een tierelier én het is niet schadelijk om af te likken.

Jessica O

Jessica O

06-01-2009 om 10:52

Nou

dat wordt dus straks even naar de drogist fietsen. Zoontje heeft het ook en inderdaad, hij likt vaak langs zijn lippen. Maar hij wil geen lippenbalsem om, want lippenstift is voor meisjes.

Jessica

Lou

Lou

07-01-2009 om 10:09

Gek genoeg toch sudocrem

Ik vind het ook een vreemd verhaal, om sudocrem te smeren op zo'n uitgedroogd huidje. Maar het werkt echt, gek genoeg. Net zoals het schrale babybilletjes verzacht, verzacht het ook een schrale bovenlip.

groet,

Lou

Faith

Faith

07-01-2009 om 20:47

En ik

Ik had erg pijnlijke lippen die erg droog aanvoelden, ik bleef smeren met purol, garnier voor lippen etc. En ineens dacht ik aan mijn handencreme van Neutrogena. Na een nachtje voelde het al veel beter. Zal nog net iets vetter zijn dan de andere middeltjes die ik gebruikte. Faith

Hier

Ik heb al van kinds af aan last van een schrale, droge en soms tot bloedens toe kapotte rand om mijn mond als het echt koud is, zoals nu dus. Mijn dochter heeft het helaas van mij geërfd en krijgt het nu ook.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het enige dat nu al jaren goed helpt bij mij is een vettig zalfje van Oriflame. Kun je tegenwoordig volgens mij bijna alleen nog via internet krijgen, maar het is voor mij echt een wondermiddel. Zal nog even googelen voor de precieze naam, want die staat niet op het potje dus durf ik zo niet te zeggen.

Of niet dus

Blijkbaar is dat spul niet meer te krijgen. Ik doe gemiddeld een jaar of 3 met één zo'n potje dus dat wist ik niet. Helaas.... Volgend jaar maar op zoek naar een nieuw wondermiddeltje dus.

Lady Grey

Lady Grey

08-01-2009 om 09:49

Zo vet mogelijk

Hier staat de tube vaseline/parafine (voor het eczeem van de jongste) op het aanrecht, mijn oudste zoon mag zich elke keer voor hij naar school gaat even om de lippen heen invetten. Helpt wel, als het maar regelmatig gebeurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.