Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat zouden jullie doen? Mogelijk verkeerde diagnose

Mijn pechvogelpuber van 15 heeft vorige week een ongelukje gehad.In het ziekenhuis op de eerste hulp bleek zijn grote teen op 2 plaatsen gebroken en een middenvoetsbeentje lag in drie stukjes.Volgens de dienstdoende arts. Dus in het gips en een week niet lopen vandaag terug voorloopgips.Wat scherts onze verbazing...Vandaag bij de gipsmeester krijgen we te horen dat er geen breuk zit!!!

Toen hoorde we dat de foto's beoordeeld waren op de eerste hulp door een artsassistent en dat die een misdiagnose heeft gesteld.
Dus mijn zoon heeft een week voor piet snot in het gips gelopen tot aan zijn knie.

Zijn voet hoeft nu niet meer verbonden en hij mag hem weer belasten maar het doet heel zeer en zijn teen is ook nog heeel dik.over 2 weken moeten we wel weer even terug naar het ziekenhuis voor controle.

Nu is het verhaal dat ik 6 jaar geleden mijn voet had gebroken wat dus niet gezien is in datzelfde ziekenhuis.
Ze kwamen bij mij na een half jaar er achter dat er wel degelijk een breuk zat en nu is mijn voet dus voor altijd verpest.

Ik en mijn man zitten nu echt met twijfel om een second opinoin aantevragen in een ander ziekenhuis.Voor het zelfde geld heeft de artsassistent het wel goed gezien en krijgt mijn zoon het zelfde probleem als ik.Het is toch erg raar dat je 3 breuken te veel ziet als je zelfstandig mag werken op de eerste hulp??
Wat zouden jullie doen ????????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
branca2

branca2

12-10-2009 om 23:06 Topicstarter

Nou

die foto is gewoon die foto die vorige week is gemaakt en volgens mij is hij beoordeeld door de radioloog?

Jakiro

Jakiro

13-10-2009 om 00:13

Hier ben ik

Op de eerste hulp wordt de foto altijd beoordeeld door de dienstdoende arts assistent heelkunde.
Deze heeft dus blijkbaar 2 breuken in de grote teen gezien en 3 in een middenvoetsbeentje. Wauw !!! Dat noemen we bijna een verbrijzeling...
Daarna wordt de foto nog officieel beoordeeld door de radioloog, die ook het verslag schrijft. Hierin staat dus dat er geen breuk zichtbaar is.
In principe moet je de laatste geloven, dat is ook de officiële uitslag, hiermee wordt ook verder gewerkt.
De gipsmeester heeft dus bij de controle de foto voor z'n neus én de officiële uitslag, waarin dus geen afwijkingen staan, dus geen gips, dus geen verdere behandeling.
Maar wat zou ik doen ?
Ik zou de radioloog geloven, het nog 2 weken afwachten en als het dan nog veel pijn doet, alsnog via de huisarts om foto's vragen, met de vraagstelling:"toch fractuur ?". Mocht er toch een breuk geweest zijn (en had de Arts-Assistent dus gelijk) is er callus vorming aanwezig (nieuwe botvorming) wat uitermate goed te zien is.
Persoonlijk denk ik dat de Arts Assistent is vergeten dat een jongen van 15 nog groeischijven heeft en deze groeischijven voor fracturen heeft aangezien,ik zou zelf de foto's willen zien (maar ja, ik kan ze ook beoordelen en waarschijnlijk stukken beter dan die eerste arts).
Daarbij komt dat ik zelf in het schuitje gezeten heb met mijn moeder, die was 2x in het ene ziekenhuis geweest voor foto's van een bont en blauwe voet; geen afwijkingen. Ze bleef last houden en ik ben met haar naar de huisarts geweest, heb een verwijzing voor mijn eigen röntgenafdeling gevraagd, zelf de foto's gemaakt, samen met radioloog beoordeeld en ik zag een klein fractuurtje. Radioloog was niet overtuigd, maar ging op mijn verzoek toch een CT doen.....2 dagen later was ze geopereerd en had een schroefje, want ze had een lelijke breuk die haar kreupel had kunnen maken.
Oftewel, kijk het aan en onderneem over een week of 2 weer actie als de pijn blijft aanhouden.
Jakiro

Jakiro

Jakiro

13-10-2009 om 00:16

Pandia (ot)

Knap van je dat je na mijn nickwissel nog steeds weet wat mijn beroep is/was (en nog steeds mijn passie heeft)
Jakiro

Yep

Ik zou Jakiro's advies opvolgen als ik jou was, tenzij je zoon extreem veel pijn heeft, dan natuurlijk eerder naar de huisarts gaan. Ik denk ook dat de artassistent groeischijven heeft aangekeken voor fracturen. En dan mag de betrffende persoon wel weer heel rap terug naar de schoolbanken ipv foto's te beoordelen! Ik ben zelf tijdens een dienst terug geroepen door een artsassisatent omdat hij van de duimfoto die ik had gemaakt een vingerkootje mistte. Dat had IK fout gedaan (leuk! Elke vinger heeft drie kootjes en een middenhandsbeentje, behalve je duim, tel maar na).Vervelend dat het zo gelopen is voor jullie. En ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

branca2

branca2

13-10-2009 om 09:49 Topicstarter

Bedankt

Jakiro ik heb de foto's op mijn pc als je ze wil zien mijn mail adres is jannicole 94 @ hotmail ( aanelkaar natuurlijk)Hij geeft wel heel veel pijn aan op de plek waar die ene breuk zou zitten in zijn teen en daar is de teen ook erg dik.
Over 2 weken moeten we idd geval terug naar de orthopeed.

branca2

branca2

13-10-2009 om 11:20 Topicstarter

Oja is goed pandia

je mag de foto's ook wel zien hoe meer mensen er naar kijken die er verstand van hebben of passie ervoor hebben hoe beter toch!dus mail me maar als je ze wil zien [email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.