Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

24-05-2009 om 12:13

Weet iemand of je pentasa mag gebruiken tijdens je zwangerschap?

weet iemand of je pentasa mag gebruiken tijdens je zwangerschap?
het is een onstekingsremmend medicijn voor mijn darmen,
maar er staat in de bijsluiter wel dat er bij 1 kindje waarvan de moeder meer dan 4 gr per dag pentasa innam,ook zijn er enkele gevallen bekend waarvan bloedbeeldafwijkingen(weet niet wat dat inhoud) bekend zijn bij pasgeborenen waarvan de moeder Pentasa gebruikte tijdens de zwangerschap,dus natuurlijk lijkt me het verstandigst om helemaal niets in te nemen(heb ziekte van chron ,na mijn 2 zwangerschappen gekregen)dus weet ik niet wanner een medcijn uit je lichaam is,dat de stoffen er helemaal uit zijn!
Als we voor een derde willen gaan,bespreek ik het eerst maar even met mijn internist(want ik heb nu geen anticonceptie,gebruik wel een condoon,maar toch ben ik zwanger geraakt toen van onze jongste,ook al een eigen merk van een drogist en geen Durex)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
karin

karin

24-05-2009 om 12:16

Sorry waar ik getypt had van die meer als 4 gram had een nierafw

sorry,zie dat ik de begintekst van die meer dan 4 g per dag niet had afgemaakt,maar hier was een nieraandoening van gemeld
Ik neem zelf 2 g per dag!
Maar medicijnen lijken me nooit goed tijdens een zwangerschap niet 1!

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2009 om 12:18

Karin

Vraag dit vooral aan je internist. Het is simpelweg niet waar dat je tijdens je zwangerschap geen enkel medicijn kunt nemen. Als jij je Pentasa niet neemt, vlamt je Crohn op waardoor je lichaam waardevolle voedingsstoffen verliest. Oók niet goed voor je baby.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.