Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MRI

MRI

16-11-2008 om 21:56

Wie heeft er wel eens een slaapregistratie gehad?

Van de week moet ik 24 uur opgenomen worden ivm een slaapregistratie. Wie heeft dat wel eens gehad? Zijn er nog bijzonderheden of handige dingetjes om aan te denken?

alvast bedankt, MariaRosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

17-11-2008 om 08:56

Man

heeft wel eens een 'nachtje moeten slapen' Voor een snurk-test. Hij kreeg een foldertje mee met dingen waar hij aan moest denken. 1 daarvan was een pyjama met een jasje dat open kon. (voor de plakkers)

Mijn man

heeft dat afgelopen jaar 2x gehad. Beide keren voor 2 nachten. Voor het snurken en voor onregelmatig slaapgedrag . Bijzonderheden ? Het hangt er van af waar je op getest moet worden. Bij de 1e test werd er geconstateerd dat hij narcolpesie had. Een zeer ernsige slaapstoornis die in zijn geval gelijk arbeidsongeschiktheid tot gevolge had want hij is vrachtwagenchauffeur. Wij hadden een paar zware nachten achter de rug met een doodzieke hond die er steeds uit moest en als je dan in een donker kamertje moet gaan liggen om te kijken hoe je inslaapgedrag is dan wil je wel in slaap vallen .De 2e test was een second opinion in een ander ziekenhuis om van die diagnose af te komen en gelukkig is dat in orde gekomen . Kortom, zorg dat je goed uitgerust het traject in gaat .En inderdaad iets met knoopjes is erg handig ivm de apperatuur.

Lys Lionne

Lys Lionne

17-11-2008 om 11:58

Wijntje

Mijn schoonmoeder heeft ook dit onderzoek ondergaan ivm snurken. Zij kreeg het advies om gewoon haar standaard wijntje te drinken. Wel zelf meenemen uiteraard Probeer verder zoveel mogelijk je gewoontes vast te houden. Lees je altijd voordat je gaat slapen, doe dat dan nu ook.

Maar waar is de registratie eigenlijk voor MariaRosa? Want als het met epilepsie te maken heeft is het weer anders. Dan dien je juist heel lang wakker te blijven zodat je maar heel even hoeft te slapen voor een goede registratie. Je slaap is dan dieper namelijk....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.