Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mari

Mari

01-01-2009 om 21:47

Witte plek op wang

Mijn dochter is gisteren wezen schaatsen. Na een uur had ze een witte harde plek op één wang, er om heen was de wang rood net als de andere wang. Zij voelde er niets aan, toch maar gestopt met schaatsen. Na 15 min. werd de wang weer helemaal rood, alleen wel met een lichte swelling wat in de avond pas minder werd.
Volgens mijn broer was dit een bevriezings verschijnsel, maar zo vreselijk koud was het toch niet? Kan dat al gebeuren bij een paar graden onder nul en dan op zo'n rare plek als een wang?
Ze heeft wel een exceem huid, maar geen problemen met de doorbloeding. Heeft mijn broer gelijk of zou het iets anders kunnen zijn?

gr. Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-01-2009 om 23:24

dit kan een beginnende bevriezing zijn geweest. Een wang koelt snel af door de langs stromende lucht. De gevoelstemperatuur is dan een stuk lager als de echte temperatuur. Maar wel degelijk koud genoeg om te bevriezen.

Echte schaatsers smeren hun uitstekende delen dan ook in met een dikke laag vasiline om bevriezing te voorkomen.
Gewone dagcreme is niet geschikt omdat dit relatief veel water bevat en dus bevriest. (Daarom is gewone zonnebrand ook niet geschikt op de wintersport)
Zelf gebruik ik voor mijn dochter en mijzelf de Calendula weer en wind balsem van Weleda. Het is lekker vet en het bevat ook calendula dat weer een verzachtende werking heeft op mijn eczeem.

groet,
Angela

Rembrand

Rembrand

01-01-2009 om 23:47

Koudeallergie.

Het kan koudallergie zijn geweest.
Dit ziet eruit als netelroos ( dat is het ook ). Googelen op koudeallergie of urticaria brengt je wellicht verheldering.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.