Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sinas

sinas

27-01-2012 om 14:33

Wortel achtergebleven na trekken kies, moet naar kaakchirurg

heeft iemand hier weleens zoiets aan de hand gehad? Enig idee hoe dat gaat met verwijderen? Ik moet dinsdag naar de kaakchirurg (zie ook eerder draadje daarover) maar ik zie er best wel tegenop. Zijn er hier die me een beetje gerust kunnen stellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

27-01-2012 om 14:40

Fluitje

van een cent
Ooit is er bij mij een volledige tand uit mijn kaak verwijderd waarvan de wortel scheefgegroeid was. Het was een kwestie van verdoven, snijden, en weer dichtmaken met zelfoplossende hechtingen. De eerste verdovingsprik was vervelend, de rest heb ik amper gemerkt.

mix

mix

27-01-2012 om 17:27

Ik weet

dat er ook andere ervaringen zijn, ik kan je alleen de mijne vertellen.
Goede verdoving, vind ik persoonlijk bij een voortand erger. Daarna is het er uitdraaien of een sneetje bijgeven, maar die mensen doen dat zo vaak dat voordat jij bij wijze van met je ogen hebt geknipperd je alweer buiten staat. Evt, een hechting tegen het nabloeden, die komt er, zoals sancy al zei, zelf uit of lost volledig op. De laatste keer dat ik er was moesten er (helaas) 6 elementen worden getrokken. Inclusief verdoving en inwerkingstijd: nog geen 10 min en geen centje napijn of gezwollen gezicht gehad. Mocht je napijn hebben dan kun je pijnstilling krijgen of zelf paracetamol slikken.

Janeway

Janeway

28-01-2012 om 19:33

Hier

Het is al een tijdje geleden maar bij mij brak er ook eens een kies tijdens het trekken. Tandarts heeft zelf nog geprobeerd maar dat had niet het gewenste effect.Dus naar de kaakchirurg. Goed verdoofd en de wortelresten zijn er uitgesneden samen met een verstandskies.. Die moest dus ook. Kan mij niet herinneren dat het erg veel pijn heeft gedaan. Ik kreeg wel wat hechtingen maar ja het was ook een dubbel gat. Kies en wortelresten. Prettig is het niet maar het was ook geen dikke ellende. Als je zorgt dat je een icepack hebt thuis.Of in het zh een ijsje koopt wat je op je wang kan leggen (ik kocht afgelopen zomer een raket ivm een andere kaakchirugische behandeling) en dat werkte echt heel goed..
Evt geeft de kaakchirurg een recept voor pijnstillers.

sinas

sinas

28-01-2012 om 20:18

gelukkig een aantal positieve ervaringen en dat het wel meeviel. Ja, de andere verhalen ken ik ook Maar goed, het is fijn om te horen dat het toch ook mee kan vallen. Het is niet zo dat ik er nu niet meer tegenop zie, maar het is wel iets minder erg geworden.
Verder heb ik wel last van mijn kaak en tanden, maar meer het gevoel wat ik vroeger ook had bij mijn beugel. Omdat er nu een kies weg is, hebben de overige tanden en kiezen ineens ruimte en die zijn kennelijk wat aan de "wandel". Tandarts had me daar al op gewezen dat dit zou gebeuren, maar het is lang geleden dat ik dat zeurende gevoel had. Ibuprofen dus maar weer.

sinas

sinas

30-01-2012 om 08:27

Nee he!

Ben ik me toch snotverkouden nu, net nu ik morgen naar die kaakchirurg moet!!!

mix

mix

30-01-2012 om 09:58

Gewoon je neus

sprayen en als je koorts krijgt even bellen of je nog mag komen. Sterkte morgen

sinas

sinas

30-01-2012 om 21:47

Dank en flink de bibbers

Gister ook al niet lekker geslapen, benieuwd wat het vannacht gaat worden.

Isabella

Isabella

31-01-2012 om 08:48

Sterkte

Heel veel sterkte vandaag, ik zal voor je duimen.
En misschien toch wat Rescue Spray van Bach tegen de zenuwen?

sinas

sinas

31-01-2012 om 14:56

Leef nog

maar viel wel beetje tegen. pijn. ondanks verdoving. heb nu pijnstilling en koelelement tegen wang.

Isabella

Isabella

31-01-2012 om 16:01

Balen

Dat is echt niet leuk dus. Op tijd pijnstillers nemen want die werken ook nog eens ontstekingsremmend.
Beterschap

Fiorucci

Fiorucci

31-01-2012 om 18:51

Sinas

Sterkte!!!

sinas

sinas

31-01-2012 om 20:23

Thnx is nodig

man o man. verdoving nu echt uitgewerkt. auwauwauw, ondanks ibuprofen 600mg, voel ik het toch nog wel hoor!

Fiorucci

Fiorucci

01-02-2012 om 06:50

Heb je nog een beetje geslapen??

mix

mix

01-02-2012 om 10:43

Dat gaat weer weg

er is in je bot gewroet, zitten zat zenuwen in en dat zal wel even beurs blijven. Gelukkig geneest het in de mond sneller dan op de huid beterschap

sinas

sinas

01-02-2012 om 12:23

Vandaag

voelt het alsof ik gister een flinke klap op mijn kaak heb gekregen! Die snerpende pijn van gister is wel weg, maar het voelt heel stijf en beurs. slapen ging best aardig, maar 1 keer wakker geweest, maar ik had ook wel de laatste ibuprofen vlak voor het naar bed gaan ingenomen!
Van die ibuprofen word ik wel wat duf en slaperig.

sinas

sinas

05-02-2012 om 14:16

Gebit....eh....gebed zonder einde

pfff, ik word momenteel wel een beetje zat van dat gebit. De kies die achter de getrokken kies stond is kennelijk ook niet meer wat het geweest is. Er lijkt een heel stuk afgebroken en volgens mij tot op de kern. Het doet soms venijnig pijn. Morgen maar weer de tandarts bellen.

Fiorucci

Fiorucci

05-02-2012 om 16:06

Sinas

Wat onwijs vervelend,sterkte!!

sinas

sinas

05-02-2012 om 23:05

Dank je

Ik voel me op dit moment echt heel erg zielig Jarenlang niks aan mijn gebit, laatste jaren al steeds vaker gaatjes, maar niet noemenswaardig, en nu begint de boel dus af te brokkelen. Waar gaat het heen.
En die rottige verkoudheid is ook nog niet over, bukken val ik bijna om van de duizeligheid. Bahbahbah.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 07:08

Sinas

Ik heb maanden gelopen met een nare ontsteking in de wortels van een kies, met soms een "tennisbal" op die plek..(hup,weer een kuur)en nu na een nieuwe wortelkanaalbehandeling bij een endotoloog ben ik er eindelijk vanaf.Dus ik herken dit wel,ja, bah!

Isabella

Isabella

06-02-2012 om 07:29

Sterkte!

Hier ook zo'n pechvogel. Wortelkanaalbehandelingen in zo ongeveer mijn hele bovengebit. Liefst na jaren nog een paar keer overnieuw omdat er een kanaal 'vergeten' was. Otstekingen everywhere en drie keer wortelpuntverwijdering door de kaakchirurg. Een hele schamele troost voor jou, want jij schiet met mijn ellende natuurlijk niets op. Maar weet dat je lotgenoten hebt ;-(. Heel veel sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 08:37

Oh brrrr isabella

Oh wat erg....ik dacht dat ik zielig was...jakkes!

sinas

sinas

06-02-2012 om 10:31

Ow jee!

wat een ellende ook bij jullie zie ik! Jakkie.

Vanmorgen wel al naar de huisarts geweest, holtes ontstoken, dacht ik al.
En straks half 12 staat de tandarts. Zucht.

sinas

sinas

06-02-2012 om 12:16

Pffff

tandarts viel gelukkig mee, wel afgebroken, maar nog te repareren. Dus nu weer een verdoofde mond (3e keer in 2 weken tijd) maar wel weer een hele kies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.