Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Noelia

Noelia

22-09-2009 om 13:30

Yoga?

Mijn zoon van 11 heeft veel last van verlatingsangst. Hij gaat wel alleen weg maar ik mag niet alleen het huis uit. Altijd wil hij mee. Al is het voor 5 minuten. Ook als zijn vader even weg is is hij niet gerust. Verder is het een hele open jongen. Komt niet onzeker over, is altijd blij, heeft vriendjes, staat zijn mannetje is ontzettend lief voor anderen. Bijna eng wat voor een perfect kind het is. Volgens mij heeft hij een enorm hoog eq. Vergeleken bij andere kinderen is hij uiterst voorzichtig en denkt hij 10x na voordat hij iets doet. Hebben jullie een tip hoe ik hem wat relaxer in het leven kan laten staan? Hij zit er zelf heel erg mee. Ik zei, dan moet je maar op yoga gaan. Nou zei hij, als dat helpt wil ik dat wel. Wat denken jullie? Is yoga een goed alternatief of zijn er andere dingen die hem kunnen begeleiden om wat nuchterder in het leven te staan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Charlie vo

Charlie vo

24-09-2009 om 11:55

Bachbloesem

Ik kan je adviseren Bach Bloesem Rescue Remedy te geven. Dat heb ik zelf ook genomen in angstsituaties en het help wel. Maar ik heb dat wel als onderhoudskuur genomen, 2 jaar lang. Eigenlijk zouden de remedies bij hem persoonlijk moeten vastgesteld worden maar dat kan een therapeute in jouw omgeving beter persoonlijk met je zoon doen, face to face gesprek.

Groetjes.

Noelia

Noelia

29-09-2009 om 14:50

Homeopaat

Ja, goed idee ik zou naar een natuurlijke arts kunnen gaan. Maar ik weet zeker dat mijn man het daar niet mee eens is. Die gelooft niet in dat soort dingen. ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet. Mijn zoontje kan niet alleen zijn. Als ik de deur maar open doe voor de vuilnis buiten te zetten roept hij al mama waar ga je heen? En dan zegt hij ik ga mee. Hij is nooit alleen. Bij vriendjes spelen gaat goed. Ik heb wel eens gezegd en nu blijf je thuis, het is maar 10 minuutjes en dat ging wel goed met zijn zusje maar nu gooit hij het op gezelligheid als ik boodschappen ga doen. Ik vind het nu toch wel tijd worden dat hij eens 10 minuutjes alleen thuis blijft. Maar ik vind het zo rot om hem te dwingen want ik wil niet dat hij helemaal in paniek raakt zodat hij straks bang is vanwege de paniek. ( Heb ik zelf ervaring mee) Mensen zeggen dat het wel over gaat en zeker als hij naar de hogere school gaat. Maar ik ga zeker eens met de homeopaat praten.

Pluk53

Pluk53

29-09-2009 om 16:45

Baat het niet dan schaadt het niet.

de correcte zegswijze is: baat het niet, het schaadt ook niet. Dat betekend: het helpt (misschien/waarschijnlijk) niet, maar het geeft ook geen schade.
In dit geval is er wel schade: het kost je tijd, het kost je geld, het kost je vertrouwen. Het ergste is, je wordt een flinke tijd aan het lijntje gehouden, en je bent weer terug naar af.
Die weerbaarheidstraining, dat klinkt als een goede optie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.