Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ziek en maar ziek zijn...

Mijn zoon van 10 is al vanaf vorige week donderdag ziet fit. Zaterdag echt rillerig, ik denk dus koortsig, maar heb niet getempt... Zondag ging het wel weer aardig overdag. Maandag is hij de hele dag duizelig geweest met flinke hoofdpijn. Ook behoorlijke koorts rond de 40. 1e kerstdag werd hij in de avond weer zieker, misselijk gevoel... Ook had hij wat diaree. Misselijkheid ook veel dagen maar heeft niet overgegeven. Wel is hij flink aan het hoesten. Ik heb hem laten stomen en daarmee verlichte de hoofdpijn wel. Denk misschien aan volle holtes of zo.

Vandaag heeft hij een paar hapjes gegeten en wat gedronken en had erge pijn in zijn buik en onder in zijn rug. Dus dat vond ik weer vreemd. Vandaag was hij weer heel duizelig en heeft de hele dag eigenlijk gelegen, kon ook niet goed zelf opstaan door de pijn in zijn buik en rug.

Ik vermoed dus dat hij al 5 dagen koortsig is, vanaf zaterdag... Maar iedere dag is er eigenlijk wat anders aan de hand en ik heb dus geen idee meer.... Morgen zal ik de huisarts weer eens bellen of hij nu wel langs mag komen... Ze doen het telefonisch af met griep....

Nu is hij bijna nooit ziek en als hij wel ziek is heeft hij bijv. Koortsstuipen, longontsteking, pseudokroep e.d. gehad....

Herkent iemand dit toch als gewoon griep?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

27-12-2012 om 02:24

Hmmm

Het is heel vervelend maar ik zou me er eerlijk gezegd nog niet echt zorgen over maken.
Als hij meer dan drie dagen hoge koorts heeft is dat zeker een reden om de ha te bellen.
Zo lang hij ook wel wat binnenkrijgt: met name vocht is belangrijk, zal hij ook niet uitdrogen.
Hij gaat zich natuurlijk wel aldoor slapper voelen doordat hij weinig binnenkrijgt. Dus zoek maar naar dingetjes waar hij misschien wel trek in heeft. Wel balen voor hem zeg, nu ook nog met de feestdagen!!
Sterkte

Er waart iets rond

Er waart een soort buikgriep rond, en mijn schoonouders zijn er al een week zoet mee. Nu zijn die al oud, dus dan duurt het allicht langer, maar ik vermoed dat je zoon gewoon een akelig virus onder de leden heeft. En een ruime week akelig van een virusinfectie is niet ongewoon. En bij een echte griep duurt het langer voor alle narigheid is verdwenen.

Beterschap voor m!

Temet

Er waart ook hoest rond

Mijn zoon moet sinds het begin van de kerstvakantie erg hard hoesten, vooral 's nachts, zodat hij er zelfs van moet overgeven. Vandaag ben ik naar de drogist gegaan voor een fles hoestsiroop en stond in de rij achter een mevrouw met dezelfde slijmverdunnende hoestsiroop en de kassière merkte op dat hoestdrank en neusspray niet aan te slepen is en dat deze hoest niet gemakkelijk over gaat.
Maar over buikpijn hoor ik mijn zoon verder niet. Heeft je zoon allebei de virussen van Temet en die bij mij hier rondwaart?

elleke

elleke

27-12-2012 om 21:37

Herken de symptomen

M'n dochter had dezelfde symptomen alleen zonder het hoesten. Koorts, misselijk,hoofdpijn en pijn in rug/zij/buik, ze kon bijna niet lopen van de pijn. Ze bleek nierbekkenontsteking te hebben. Hopelijk voelt je zoon zich gauw weer beter.

Sanrica

Sanrica

30-12-2012 om 22:38

Het zou gewoon een virus kunnen zijn

maar ik zou als het nog steeds aanhoudt toch even langs de dokter. Mijn zoon had dit jaar gewoon 10 dagen koorts en ook echt hoog. Wel naar de huisarts geweest na een paar dagen ook vanwege het vele hoesten. Daar had hij pilletjes voor gehad en volgens mij ook antibiotica maar hij bleef maar koorts houden. En ineens op dag 10 werd hij beter. Maar hij heeft echt 10 dagen plat gelegen en dat voor iemand met adhd.

Groetjes Sandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.