Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

even niet

even niet

17-02-2010 om 16:01

Ziek melden vanwege (tijdelijke) incontinentie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
even niet

even niet

19-02-2010 om 14:14

Rodebeuk

Nee hoor, niet sorry zeggen voor je bemoei. Die helicopter visie is wel wat. Wat wel meespeelt is dat mijn leidinggevende heel serieus is en - vermoed ik- niet van aanstellerij houd. Ik hoop niet dat zij me als een aansteller zal zien.
ik heb een tijdje terug wat vrije dagen moeten opnemen omdat mijn dochtertje steeds heel ziek was (duurde totaal 6 weken, heb niet 6 weken vrij gehad hoor). Ik kon haar niet naar de creche brengen en had geen andere opvang voor haar. Ze was echt heel ziek. Ergens begreep ze het wel, maar toch verweet ze het mij dat ik geen andere oplossing had. Ze vergeleek het met haar eigen situatie toen 1 van haar kinderen een poos heel ziek was. Ze had toen geen dag vrij hoeven nemen. Dus ik hoop dat ze zich nu een beetje in mijn situatie kan verplaatsen.

Sancy

Sancy

19-02-2010 om 14:15

Juist kari

Dat is ook de reden waarom ik zo expliciet inging op de positie van een bedrijfsarts en de grens tussen arts en leidinggevende. Een bedrijfsarts hoeft geen medische gegevens te verstrekken om duidelijk te maken wat de randvoorwaarden zijn voor reïntgratie. Het verbaast me dan ook dat er mensen zijn die denken dat het normaal is, of zelfs noodzakelijk is, om het beroepsgeheim te schenden om een reëntegratie te bewerkstelligen.

Inderdaad kari

En dat had ik ook verwacht van de bedrijfsarts.
Gewoon de mededeling naar de werkgever 'mevrouw is inderdaad ziek, heeft zoveel nodig voor herstel, zou op zo en zo'n manier weer kunnen beginnen'. En GEEN persoonlijke en medische details, waar mijn baas geen biet mee te maken heeft.

Ik ben ook heel verbaasd dat er hier mensen zijn die dat normaal vinden eerlijk gezegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.