Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

29-10-2011 om 10:31

Zo maar afvallen?

Ik val af en da's mooi want er mogen best wel wat kilo's af. Alleen; ik doe er geen moeite voor, ik eet normaal, sport normaal, snoep ook af en toe, geen abnormale stress en toch val ik af. M'n stoelgang is wel wat van streek: soms hollen en soms dagen niet, maar ik ben niet ziek. Met dit alles in het achterhoofd toch maar naar de huisarts gegaan. Hij heeft mijn buik onderzocht en alles voelde normaal. Ontlasting is opgestuurd: volkomen normaal. Er is een echo van mijn buikt gemaakt, alles normaal. En toch val ik af. Ik ben nu 4 kilo afgevallen in een tijdsbestek van een week of 4 of 5. Ergens zit er toch dat stemmetje dat zegt; zomaar afvallen is niet normaal. Ik heb dat ook besproken met de arts, maar hij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik dus wel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Controle

Heb je wel een bloedonderzoek gehad? Afvallen en darmproblemen kan ook komen door een te snel werkende schildklier bijvoorbeeld. En ja, soms duurt het even voor je achter zulke zaken bent. Zijn er geen andere verschijnselen als gejaagdheid of vermoeidheid of andere veranderingen? Het is een puzzeltje. Ik zou het toch even niet loslaten. Die zorgen lijken me terecht.

Tinus_p

Tinus_p

29-10-2011 om 15:40

Tsja

Er zijn nogal wat mogelijke oorzaken van gewichtsverlies; een lijstje vind je hier: http://www.healthblurbs.com/causes-for-unintentional-unexplained-rapid-sudden-excessive-severe-chronic-weight-loss/

Dat is genoeg reden om terug te gaan naar de huisarts.

nikje

nikje

31-10-2011 om 18:53

Schildklier

Laat even een bloedonderzoek doen, afvallen in combi met een verstoorde stoelgang is een symptoom die bij wen versnelde schildklier hoort.

Ze zijn er bij mij ook zo achter gekomen
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.