Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beertje

beertje

19-11-2010 om 19:32

Zoon van 10 in panisch voor prikken!

Mijn zoon van 10 is echt op zijn zachts gezegd, panisch voor prikken/injecties! Bij het idee alleen al gaat hij hevig zweten en protesteren. Bij de landelijke inenting van 9 jarigen afgelopen jaar, was het 1 groot drama. Hij mocht toen uiteindelijk in een apart "angstkamertje" geprikt worden maar moest wel 20 minuten wachten voordat hij aan de beurt was. Hij had zich veel beter door die prikdames kunnen laten prikken die toen allemaal op een rijtje in de sportzaal zaten en het aan de lopende band deden, maar goed: hij was niet te vermurwen en gilde het uit. Inenting ivm de Mexicaanse griep bv was eveneens vreselijk: hij heeft me toch een herrie gemaakt. Je gaat nog liever met een wilde leeuw dan met mijn heus best wel stoere en lieve zoon . Ik ben zelf dus helemaal niet bang voor prikken en vrij nuchter; het is dus niet zo dat ik hem "aansteek" met bangigheid ofzoiets. In het verleden is er ook niks noemenswaardig gebeurd qua prikken. Toen hij 2 was, heeft hij zijn arm gebroken en moest toen naar het ziekenhuis 9er werd niet geprikt en iedereen was gewoon aardig tegen hem); sindsdien heeft hij wel een hekel aan iedereen die iets medisch doet (dokters/tandarts).

Hij heeft astma en komt daarom in aanmerking voor de jaarlijkse griepprik. Laatst lag het papiertje weer in de bus dat hij op die en die datum kon komen. Hij zag het totaal niet zitten en ondertussen had ik er zo genoeg van, dat ik zo, hop, het papiertje heb weggegooid en niet ben gegaan. Achteraf vind ik dat stom en ik weet dat ik nog steeds een afspraak kan maken voor hem maar als ik het rustig met hem probeer te bespreken raakt hij echt een beetje in paniek en gaat huilen omdat hij zooooooo bang is. Beloning in het vooruitzicht stellen (Bart Smit/ iets lekkers/ iets leuks doen...noem maar op) helpt eveneens helemaal niets.

Wie heeft hier ervaring mee en weet een gouden tip?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

19-11-2010 om 21:00

Oudste

van 11 wordt alleen geprikt met emla, en dat moet er dan ook nog zonder pleister worden opgesmeerd, en geen pleister achteraf....
Ik ken het, het is heel vervelend. Gelukkig is het hier geen jaarlijks terugkerend drama, maar als er per ongeluk een keer geprikt moet worden zorg ik dat hij goed ingesmeerd is met emla, dan voelt hij niks en kan hij zijn angst de baas (al moet hij dan nog steeds op schoot en worden vastgehouden)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.