Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

15-01-2013 om 10:45

Zoon'bmi te laag


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-01-2013 om 14:12

Pap

Op aanraden van mijn moeder krijgt zoon nu Brinta 's morgens. Ik heb een hekel aan pap, altijd al gehad, maar zoon vindt het heerlijk! Grote kom volle melk, even in de magnetron, veel Brinta en wat bruine suiker. Een makkelijk, stevig, voedzaam ontbijt waar hij wel een dag op kan teren... Kan hij ook nog eten als zijn tanden pijn doen na een bezoekje aan de ortho
Nu nog op zoek naar iets wat hij lekker genoeg vindt om te eten als hij uit school komt ondanks geen eetlust; zeker voordat hij naar voetbaltraining gaat. Hij krijgt nog wel een glas vruchtensap erin maar meer niet. Fruit eet hij 's avonds, als zijn medicatie is uitgewerkt. Een appel in stukjes met kaneelsuiker. Verder krijgt hij iedere dag een multivitamine/mineralen supplement met vitamine D. Hij komt eigenlijk niets tekort geloof ik maar die geringe groei gaan we wel laten uitzoeken; naar de ha en vragen om een botleeftijdfoto. Als hij achter loopt qua botleeftijd, weet hij dat hij langer doorgroeit en later de groeispurt gaat krijgen. Hopelijk stelt dat hem gerust. Dan nog bekijken hoe het zit met medicatie al dan niet doorslikken in het weekend/de vakanties maar dat doen we in overleg met zijn therapeut.

amk

amk

18-01-2013 om 15:07

's middags ook

waarom niet 's middags ook nog een bord brinta?

Annet

Annet

18-01-2013 om 15:47

Elisa, een gekookt eitje?

En dan vooraf in stukjes snijden, niet te hard koken.
Of eiwitpoeder in de vruchtensap.

Brinta/bambix

Dat eten wij hier ook regelmatig. Er zijn genoeg dingen die makkelijk eten en toch lekker vullen. Toetjes, smoothies met vers fruit en room, Yoghurt met beschuit erdoor, eieren (alle variaties, gekookt en gebakken met ham/kaas/spek)Pasta`s, granen pannekoek, soep.
Voor moeilijke eters en voor beugel klanten is er genoeg te verzinnen. Een bord pap kan je overigens niet de hele dag op teren. Net zo lang als een gewoon ontbijt. Dus tegen 10.00 uur moet er gewoon weer wat in. Het gaat niet om veel eten maar iedere paar uur iets eten.

Hier ook een magere lat

Mijn zoon is zijn hele leven al een schriele, maar wel lang van stuk. Nu 13 jjr en 1.67 m, 39 kg slechts. "Ernstig ondergewicht, neem contact op met uw huisarts", kregen we te hor
Clairy

Bmi 17 is toch niet te laag?

Tenminste als ik google kom ik op een bmi lager dan 16,25 voor een jongen van 14.
Hier is zoon (12) ook nogal mager. Lengte 172, 45,5 kg. Bijkomend probleem is zijn sport waarbij gewichtsklasses nogal belangrijk zijn. Gelukkig maakt hij zich er alleen een dag voor de wedstrijd zorgen om, en eet verder goed. Ik houd echter goed de vinger aan de pols.
Heeft jouw zoon nu extra eetlust omdat hij in de lengte groeit, Koentje?

koentje

koentje

19-01-2013 om 15:14

Nou,

daar lijkt het wel een beetje op, silone.

Ik heb mijn zoon ook wel eens pap aangeboden. Maar hij griezelt ervan....

Tinus_p

Tinus_p

20-01-2013 om 13:16

Skik

skik:
"Hier een zoon van 140 cm en zo'n 25 a 26 kilo. Da's 12,75 op de kinder BMI die 13,50 als ondergrens van gezond gewicht aangeeft. Maar hij heeft genoeg energie, is nooit ziek en heeft het zelfs nooit koud. Loopt op een dag als vandaag gerust met een longsleeve zonder hemd eronder of vest erover. Hij heeft niet veel met eten, ik denk dat hij niet veel hongergevoel heeft. Hij maakt 's ochtends een boterham klaar, maar is hem soms na twee happen vergeten en gaat dan dus praktisch zonder ontbijt de deur uit. Hij mist het zelf niet."
Maar dat was dus hier ook jarenlang de situatie; lang/dun, weinig eten, veel slapen, eten vergeten, maar t ging altijd goed. Totdat puber eigenlijk sluipenderwijs toch onder de grens zakte, en ook werkelijk ondervoed raakte.

Tinus

Ik ben benieuwd of mijn zoon ook ongezond dun wordt in de puberteit. We zullen het zien. Tegen die tijd kunnen we altijd nog gaan 'dwangvoeren'. Lijkt me nu nog niet zo goed om veel te hameren op eten. Hij lijkt genoeg te hebben aan wat hij binnenkrijgt om gezond en energiek te zijn, ook al geeft de weegschaal een (te) laag gewicht aan. Maar ik houd het wel in de gaten natuurlijk.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.