Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brabander

Brabander

05-04-2011 om 10:25

Zweepslag kuit

voel me wat zielig, en moest dat even kwijt. Een week geleden met tennis een zweepslag-kuit opgelopen. Volgende dag naar fysio, die steuntape heeft aangebracht, en het gaat al "heel goed". Kan lopen/fietsen/traplopen zonder problemen. Voelt nu aan als een grote beurse plek boven in de kuit. Er staat 6 weken voor, dus nog 5 te gaan, maar ik heb de stille hoop dat het wat sneller gaat.
Bij een kennis gebeurt het "regelmatig" (moet er niet aan denken), en die gebruikt dan een schuurmuis als grote vibrator om zijn kuit te masseren en de doorbloeding te bevorderen.
Nog andere tips om het beter/sneller te laten helen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rust...

He jakkes, pijnlijk. Volgens mij is rust nog steeds het toverwoord bij een zweepslag. En misschien massage via de fysio?

Sterkte!

Brabander

Brabander

07-04-2011 om 16:35

Rust roest

de "moderne" aanpak van verzwikkingen/verdraaiingen/scheurtjes is zo snel mogelijk weer (heel rustig) bewegen, onder de pijngrens. Bevordert doorbloeding, voorkomt littekenweefsel/vergroeiingen.
Zit nu op 10 dagen, vandaag is nieuwe steuntape aangebracht. Het gaat heel goed, mag beginnen met rekken, 10 keer per dag; dat schijnt de genezing te bevorderen. Over twee weken nieuwe afspraak, dan kunnen we de aanpak doorspreken om weer op wedstrijdniveau te kunnen sporten.

Brabander

Brabander

14-04-2011 om 17:03

Update

dankzij alle fantastische tips gaat het hier wonderwel. Ik heb zelfs al weer heel voorzichtig een "oefenballetje" geslagen op de tennisbaan; maar heb me wel heel stevig voorgenomen om nog geen wedstrijden te spelen de komende 2 weken. Maar het ziet er naar uit dat ik geluk heb gehad. Mogelijk dat meespeelt dat het scheurtje hoog in de kuit zit/zat, in het "brede" gedeelte, dus nog veel kuit over om de spanning op te vangen (plus de tape, die er nog steeds zit). Die speciale tape was trouwens wel desastreus voor mijn huid. Over "de" plek was met drie stukjes tape een "sterretje" geplakt. Toen dat eraf ging werd meteen een klein dun stukje opperhuid meegetrokken. De rest ging er gelukkig probleemloos af; ik denk dat dit veroorzaakt werd door tape-over-tape, waardoor de lijm extra inwerkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.